جلسات فوق‌العاده شورای نگهبان برای بررسی استانی شدن انتخابات مجلس

  • سیاسی
  • شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۱۷
    کد خبر :531759

سخنگوی شورای نگهبان از بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس در جلسات فوق‌العاده این شورا خبر داد.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز(شنبه، 14 اردیبهشت) در اولین نشست خبری سال جدید، با تبریک ایام ماه مبارک رمضان و گرامی‌داشت روز معلم، گفت: طرح استفساریه جز بند “6” بند (ث) ماده 88 قانون برنامه پنجساله ششم، مغایر با شرع و قانون شناخته نشد.

وی افزود: همچنین طرح دوفوریتی مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا علیه سپاه پاسداران تأیید شد.

سخنگوی شورای نگهبان اضافه کرد: لایحه مدیریت بحران یک لایحه اساسی است و باید هرچه زودتر به مرحله اجرا درآید، ایرادهایی به این لایحه داشتیم که اصول 85 و 138 قانون اساسی را نقض می‌کرد، همچنین مغایرت با سیاست‌های کلی و اصل 110 قانون اساسی نیز داشت.

کدخدایی اضافه کرد: طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی ایراداتی داشت، که در 6 بند این ایرادات به مجلس اعلام شد.

وی ادامه داد: همچنان ایراداتی به لایحه حفاظت از خاک از سوی اعضای شورای نگهبان وارد است و هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نیز یک ایراد را همچنان وارد می‌داند که نظر این هیئت به مجلس شورای اسلامی منتقل شده است.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین درباره زمانبندی برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس، گفت : جلساتی با وزارت کشور داشتیم و جدول آن تهیه شده است.

کدخدایی درباره بررسی مصوبه مجلس درباره طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، تصریح کرد: هنوز به بررسی این طرح ورود نکرده‌ایم و تلاش می‌کنیم نتیجه را در موعد مقرر به مجلس اعلام کنیم، پیش‌بینی خاصی هم نمی توان کرد که به این دوره از انتخابات می‌رسد و یا اینکه یا ایراداتی دارد یا خیر؛ اما در روز پنجشنبه این هفته جلسات فوق‌العاده‌ای برای بررسی این طرح خواهیم داشت.

سخنگوی شورای نگهبان درباره روش تأیید صلاحیت کاندیداها برای انتخابات مجلس، گفت: نسبت به روش‌ها، ما هم منتقد هستیم و ایراداتی داریم که گام اول اصلاح قانون انتخابات بود و باید منتظر بود ببینیم قانون چه تمهیداتی اندیشیده، در غیر این صوورت، مانند گذشته به همان روش بررسی پرونده‌ها و سوابق در مدت اندک می‌پردازیم که امیدواریم دقت لازم انجام شود تا حقی از کسی ضایع نشود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید