بزرگداشت جمشید مشایخی در موزه سینما برگزار شد

خاطره گویی شهردار تهران از سلطان صاحبقران

    کد خبر :531400
موزه سینما

شهردار تهران پس از رونمایی از تابلو خیابان و سردیس جمشید مشایخی، برای شرکت در مراسم بزرگداشت این هنرمند به موزه سینما واقع در باغ فردوس رفت.

پیروز حناچی در ابتدای سخنانش با اشاره به این شعر که «زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست، هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود، صحنه پیوسته به جاست، خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد»، گفت: به مناسبت چهلمین روز درگذشت و بزرگداشت مقام جناب استاد مشایخی این‌جا جمع شده‌ایم.

حناچی ادامه داد: من این توفیق را داشتم که در اسفندماه به همراه چند تن از همکارانم، چند دقیقه‌ای مهمان ایشان باشم؛ یاد و خاطره خاصی نیز از آن دیدار در ذهنم مانده است. ایشان در میان فرمایشاتشان، خاطره ویژه‌ای را نیز از فرآیند ساخت «سلطان صاحبقران» برای ما تعریف کردند.

شهردار تهران گفت: ایشان فرمودند یکی از صحنه‌ها در گیلان بود. در یکی از هتل‌های گیلان نشسته بودیم تا با اکیپ بیرون برویم، یکی از همکارانمان که پیش از آن نقش معاون کارآگاه جانی دالر را ایفا کرده بود، برای تصفیه‌حساب به پذیرش مراجعه کرد و گفت من یک روز بیشتر در هتل نخوابیدم و نباید هزینه ام زیاد شود. بعد از آن که کمی مشاجره ادامه یافت، همکارمان گفت تو میدانی من کی‌ام؟ من معاون جانی دالر هستم. هتل‌دار هم پاسخ داد دلت را خیلی خوش نکن، ما خودمان این‌جا سلطان صاحبقران داریم.

حناچی افزود: از خصیصه‌های مهم ایشان این بود که مردم ایران سال‌ها با یاد، خاطره، هنر و نقش‌های بی‌بدیل ایشان همراه بودند و خواهند بود؛ استاد نیز همیشه خودشان را خاک پای مردم شریف ایران می‌دانستند.

به گزارش مهر، شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: ما ۵ اسطوره در سینمای ایران داشته‌ایم که ان‌شاء‌الله خداوند باقی‌ماندگان این عزیزان را حفظ کند. همراهی این بزرگواران با مردم همواره به یاد خواهد ماند. یاد ایشان را گرامی می‌داریم و بر ایشان درود می‌فرستیم.

گفتنی است چند تن از اعضای شورای‌شهر، خانواده این هنرمند و تعدادی از سینماگران نیز در این مراسم حاضر بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید