علی مطهری: همه مشکلات کشور به سو مدیریت مربوط نیست

  • سیاسی
  • جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۳:۲۵
    کد خبر :531207
علی مطهری

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت:: شرایط حاکم بر معادلات سیاسی جهان و فشار اقتصادی فراروی ایران، عامل بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی است و نباید همه مشکلات را به سوء مدیریت در کشور منتسب کنیم.

علی مطهری شامگاه پنجشنبه در آیین بزرگداشت هجدهمین سالگرد شهدای حادثه سقوط هواپیمای یاک ۴۰ در گرگان اظهار کرد: شرایط امروز و فشار‌ها و تحریم‌های وارده به کشور طی چهل سال بی سابقه بود و سختگیری‌ها و محدودیت‌های مالی بیشتر و شدید‌تر شد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت:: همه کاستی‌ها و مشکلات مالی و معیشتی به سبب تصمیم غلط مدیران نیست و با وضعیت فعلی هر دولت دیگری نیز بر مسند کار بود شرایط همین گونه رقم می‌خورد.

به گزارش ایرنامطهری ادامه داد: ممکن است با برخی تصمیمات، میزان تاثیر پذیری از تحریم‌ها اندکی کاهش یا افزایش می‌یافت، اما روند و جوی کلی حاکم بر بازار مالی تغییر چندانی نداشت.

وی ادامه داد: جو حاکم بر تبادلات مالی جهان به نحوی است که امکان جابجایی پول را برای ایران بسیار سخت کرده و برای پرداخت بهای برخی از اقلام ضروری و مایحتاج مردم باید به کشور‌های همسایه مانند ترکیه متوسل شویم تا بتوانیم برخی از تبادلات را انجام دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در خصوص مشکلات پیش آمده یک موضوع دیگر نیز حایز اهمیت است و آن رویکرد و رفتار ایران در هشت سال گذشته با کشور‌هایی مانند عربستان و امارات است.

مطهری گفت: برخی معتقدند در این مدت امکان انتخاب رویکرد متعادل‌تر در خصوص رفتار با عربستان و امارات وجود داشت تا نگذاریم آن‌ها از ترس قدرت ایران به متحد امریکا و اسراییل تبدیل شوند.
نایب رییس مجلس گفت: در حال حاضر هدف نهایی چهار دولت (آمریکا، اسرائیل، عربستان و امارات) ضربه زدن به اساس حکومت جمهوری اسلامی ایران است و در این راه از هیچ تلاش دریغ نمی‌کنند.

وی بیان کرد: در این شرایط وحدت و اتحاد همه آحاد جامعه بسیار با اهمیت‌تر از دور‌های گذشته است و در این روز‌های سخت باید به شدت از تفرقه و نفاق در کشورر پرهیز کنیم.

بیست سال پیش در ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۰ در سانحه سقوط هواپیمای یاک ۴۰ در شهرستان ساری، رحمان دادمان وزیر راه و ترابری و هشت تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی جان باختند.

حجت‌الاسلام قربانعلی قندهاری و غلامعلی هزارجریبی، سیدمنصور حسینی، علی کوهساری، اترک طیار، عظیم گل، محمدصادق صادقی، معمی هلاکو از جان باختگان این سانحه بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید