ژنرال «جان ابی زید» به عنوان سفیر جدید آمریکا به ریاض رسید

    کد خبر :531166
سفیر جدید آمریکا

ژنرال جان ابی زید که قبلا به عنوان سفیر جدید آمریکا در عربستان انتخاب شده بود، کار خود را در ریاض شروع کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از العهد، سفارت آمریکا در ریاض با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ژنرال جان ابی زید سفیر جدید این کشور در عربستان به ریاض رسیده است.

شایان ذکر است که جان ابی زید ژنرال بازنشسته ارتش چندی قبل به عنوان سفیر جدید آمریکا معرفی شده بود. جان ابی زید ژنرال بازنشسته ۶۸ ساله آمریکا که سابقه فعالیت نظامی در جنگ عراق را دارد. ابی‌زید متولد کالیفرنیاست و به زبان عربی تسلط دارد. او در زمان جنگ آمریکا با عراق رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه بود.

این ژنرال بازنشسته ارتش مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه هاروارد گرفته و سال‌ها در زمینه مطالعات خاورمیانه تحصیل کرده است. موضوع پایان‌نامه مدرک کارشناسی ارشد ابی‌زید در مورد عربستان سعودی و نحوه تصمیم‌گیری‌های این کشور در زمینه هزینه‌های دفاعی بوده که به گزارش خبرگزاری فرانسه با استقبال محافل علمی روبرو شد.

او اندکی پس از حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ ریاست ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه را بر عهده گرفت و تا سال ۲۰۰۷ در این سمت فعالیت داشت.

واشنگتن از ژانویه سال ۲۰۱۷ میلادی به مدت ۲۷ ماه در پیچیده‌ترین مدت روابط میان دو کشور از جمله قتل جمال خاشقجی منتقد سعودی هیچ سفیری در کشور عربستان نداشته است.

جان ابی زید ژنرال بازنشسته نیروی زمینی و فرمانده سابق ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا است، که بر عملیات نظامی آمریکا در منطقه‌ای متشکل از ۲۷ کشور از شاخ آفریقا، شبه‌جزیره عربستان، تا آسیای جنوبی و آسیای مرکزی، که بیش‌تر خاورمیانه را پوشش می‌دهد نظارت می‌کرد. ابی زید در سال ۲۰۰۷ پس از ۳۴ سال خدمت نظامی بازنشسته شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید