سرمربی تیم ملی جودو فردا انتخاب می‎شود

  • ورزشی
  • جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۰:۴۸
    کد خبر :531072
تیم ملی جودو

انتخاب سرمربی مهمترین محور در نشست اعضای شورای فنی فدراسیون جودو است که فردا تشکیل می‎شود. به نظر می‎رسد برای این انتخاب دایره گزینه‎های مورد نظر محدود باشد.

بعد از پایان رقابتهای جودو قهرمانی آسیا که با ناکامی تیم ملی ایران همراه بود، شورای فنی فدراسیون جودو نشستی با حضور اعضای کادر فنی تشکیل داد. در این جلسه نتایج جودوکاران ایران روی تاتامی آسیایی در فجیره نقد و بررسی و در نهایت مقرر شد در جلسه آینده سرمربی تیم ملی انتخاب شود.

بدون شک جلسه پیش رو یکی از مهمترین جلسات این شورای تازه تأسیس در فدراسیون جودو است که نتایج آن می‌تواند روی آینده جودو ایران و نتایج تیم ملی تأثیر گذار باشد. به خصوص اینکه دایره مربیانی که شرایط قبول سکان هدایت تیم ملی جودو را دارند هم محدود است و همین موضوع کار را دشوار کرده است.

به گزارش مهر،با کمی بررسی روی نفراتی که طی چند سال گذشته این مسئولیت را برعهده گرفته‌اند به چند مربی نام آشنا می رسیم که بدون شک نام فردی که فردا مسئولیت قبول خواهد کرد باید در همین اسامی جستجو خواهد شد.

محمدرضا حاج یوسف زاده، مجید زارعیان، مسعود حاجی آخوندزاده، سید محمود میران، مسعود خسروی نژاد، خسرو دلیر و محمد منصوری نفراتی هستند که طی سال‌های گذشته، هدایت تیم ملی را کم و بیش برعهده داشته‌اند که البته چند اسم را می‌توان از بین آنها به دلایل مختلف خارج کرد.

حاج یوسف زاده مدتی قبل و در دوره جدید همکاری خود با فدراسیون جودو سرمربی جوانان شد. خسرو دلیر سرمربی تیم ملی کوراش است و منصوری هم که همان روز مجمع از همکاری با این فدراسیون انصراف داد و بعید است دعوت به کار شود.

در میان اسامی باقی مانده هم شاید بتوان گزینه‌ای که در این شرایط توانایی قبول مسئولیت داشته باشد را حدس زد. مربی که خود سابقه حضور در ترکیب تیم ملی را داشته و راه و روش مربیگری در سطح ملی را به خوبی می‌داند اما نکته مهم این است همه خانواده جودو به خصوص شورای فنی و شخص آرش میراسماعیلی به عنوان رئیس فدراسیون می‌بایست از شخصی که فردا هدایت کادر فنی را برعهده می‌گیرد به طور کامل حمایت کند.

در واقع و در فاصله نزدیک به ۱۶ ماه تا بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، شورای فنی نه تنها کار مهمی در این جلسه خواهد داشت بلکه باید از انتخاب خود تا پایان حمایت کرده و حتی با حضور در اردوها کنار مربی منتخب باشد.

حمایت از برنامه‌های کادر فنی و ایجاد ساختاری قوی در رأس این کادر، برنامه ریزی دقیق روی حضور در مسابقات مختلف از جمله تورنمنت‌های کسب سهمیه، قهرمانی جهان و قهرمانی آسیایی سال آینده بدون شک می‌تواند نه تنها سهمیه‌های جودو ایران را افزایش دهد بلکه به یک نتیجه تاریخی در توکیو که آن هم کسب مدال است، منتهی شود.

این مهم حاصل نمی‌شود مگر با حمایت، همدلی و وفاق بین خانواده جودو ایران؛ مسئله‌ای که در چند سال اخیر تقریباً رنگ باخته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید