مذاکره نفتی پوتین و مادورو

    کد خبر :53095

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا درباره همکاری های دوجانبه در عرصه انرژی و همچنین اوضاع پرتنش این کشور مذاکره تلفنی کردند.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین شامگاه دوشنبه در گزارشی اعلام کرد: روسای جمهوری دو کشور موضوع های مرتبط با همکاری ها از جمله اجرای طرح های مشترک و سودمند انرژی را بررسی کردند. دو طرف همچنین در این مذاکره بر عزم متقابل برای توسعه مناسبات تاکید کردند.

به گزارش بازتاب به نقل از ایرنا، رئیس جمهوری ونزوئلا همتای روسی خود را نیز در جریان تلاش های کاراکاس برای عادی سازی و بهبودی اوضاع داخلی این کشور که گرفتار اعتراض های خیابانی مخالفان است، قرار داد.

روسیه در برخی طرح های نفتی ونزوئلا مشارکت می کند و روس نفت مهم ترین شریک روسی این کشور در آمریکای لاتین است.

ونزوئلا در زمان حاضر با چالش های شدید اقتصادی، سیاسی، کمبود مواد غذایی، دارو و همچنین تورم بسیار بالا روبرو است که مخالفان مادورو را عامل آن می دانند.

مادورو اول ماه می‌ (11اردیبهشت ماه) به مناسبت روز جهانی‌ کارگر، برای تشکیل مجلس موسسان قانون به منظور بازنگری در قانون اساسی‌ فراخوان داد، زیرا معتقد است که این امر تنها راه بازگرداندن صلح به ونزوئلا است.

مخالفان دولت نیز ضمن انتقاد از طرح بازنگری قانون اساسی، اعلام کرده اند: دولتی ها با بازنگری قانون اساسی‌ و تشکیل این مجلس، قصد کودتا دارند که با صدور حکم‌های بحث انگیز دیوان عالی‌ برای سلب اقتدار مجلس ملی‌، آغاز شده است.

شورای ملی‌ انتخابات ونزوئلا، 30 ژوییه (هشتم مرداد ماه) را موعد برگزاری انتخابات اعلام کرده است.

ائتلاف مخالف دولت هم برای مقابله با چنین اقدامی، از هواداران خود خواسته همچنان به اعتراضاتی که از 99 روز پیش آغاز شده و تاکنون در میان مخالفان بیش از 90 کشته بر جا گذاشته، ادامه دهند و خود را برای جلوگیری از سوء استفاده از مراکز اخذ رای برای تقلب، آماده کنند.

دولت مادورو نیز در مقابل اعتراضات و انتقادهای بسیاری از کشورها، مخالفت ها را کودتایی نامیده که توسط آمریکا برای سرنگونی دولت ونزوئلا حمایت می‌ شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید