حرکت تانک‌های اسرائیلی به سمت مواضع ارتش سوریه

    کد خبر :530771

اعلام مخالفت قطر با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، برگزاری نشست رؤسای ستاد ارتش‌های کشور‌های حوزه خلیج فارس در مسقط، رزمایش نظامی مشترک قطر و ترکیه و میزبانی قطر از هیأت سعودی و بحرینی پس از دو سال قطع رابطه از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به حرکت تانک‌های اسرائیلی به سمت مواضع ارتش سوریه نیز اشاره کرد.

به گزارش تابناک؛ اسپوتنیک گزارش داد، تانک‌های رژیم صهیونیستی علیه مواضع ارتش سوریه در جولان دست به تحرکاتی زده اند و تانک‌های اسرائیلی وارد منطقه عاری از سلاح شده اند.

خبرنگار اسپوتنیک اعلام کرد: تانک‌های اسرائیلی از خط آلون گذشته و به سمت عمق منطقه عاری از سلاح که سازمان ملل در سال ۱۹۷۴ ایجاد کرده است حرکت کردند.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل فوراً به منطقه‌ای که تانک‌های رژیم صهیونیستی آن را نقض کردند، رفتند.

نیروهای ارتش سوریه در شرق خط براوو در هنگام پیشروی تانک‌های رژیم صهیونسیتی به حالت آماده باش درآمدند.

شایان ذکر است در ۳۱ ماه می ۱۹۷۴ (میلادی) قطعنامه ۳۵۰ شورای امنیت سازمان ملل متحد بین رژیم صهیونیستی و سوریه، آتش‌بس اعلام کرد و از آن هنگام، نیروهای عملیات حفظ صلح سازمان ملل متحد به عنوان نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل متحد در بلندی‌های جولان حضور دارند و بر حفظ آتش‌بس میان سوریه و تل آویو نظارت می‌کنند. همچنین یک مرز فرضی تازه با هدف جلوگیری از درگیری میان رژیم صهیونیستی و سوریه تعیین شد که تا امروز پابرجا مانده‌ است.

اعلام مخالفت قطر با تحریم‌های آمریکا علیه ایران

«محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» وزیر امورخارجه قطر، روز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد، «تحریم‌های آمریکا علیه ایران نباید احیا شود».

به گزارش اسکای نیوز، وی گفت: «تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران تاثیر و نتایج مثبتی نخواهد داشت».

برگزاری نشست رؤسای ستاد ارتش‌های کشورهای حوزه خلیج فارس در مسقط

روز گذشته مسقط پایتخت عمان، شاهد نشست رؤسای ستاد ارتش‌های کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بود.

منابع عمانی اعلام کردند: در پایان نشست امروز، احمد بن حارث النبهانی رئیس ستاد ارتش عمان از همتایان خود به خاطر تلاش‌هایشان و دیدگاه‌ها و افکاری که در نشست مطرح کردند، تشکر کرد.

در این نشست غانم بن شاهین الغانم رئیس ستاد نیروهای مسلح قطر هم در این نشست حضور داشت. این در حالی است که بحران میان دوحه و کشورهای عربی همچنان پابرجاست.

رزمایش نظامی مشترک قطر و ترکیه

به گزارش پایگاه خبری الخلیج الجدید، رزمایش نظامی مشترک میان قطر و ترکیه در دوحه برگزار شد.

وزارت دفاع قطر اعلام کرد، هدف از این رزمایش آموزش فرماندهان و نظامیان و تعامل با عملیات نظامی در انواع آن و بالا بردن قابلیت‌های نیروها در خلال برنامه‌های آموزشی است.

در ادامه این بیانیه تأکید شد، این آموزش‌ها در چارچوب همکاری‌های نظامی و دفاعی میان دو کشور است. وزارت دفاع قطر همچنین تأکید کرد که این رزمایش ضمن یک طرح دقیق برنامه‌ ریزی شده برگزار و آمادگی برای این مانور از دو ماه پیش آغاز شده بود.

ترکیه نیروهای خود را بر اساس توافقی که بین دو کشور در دسامبر سال 2014 منعقد شده، در پایگاه طارق بن زیاد در قطر مستقر کرده است.

میزبانی قطر از هیأت سعودی و بحرینی پس از دو سال قطع رابطه

هیأت سعودی و بحرینی در کنفرانس «گفت‌وگوی همکاری آسیا» در «دوحه» پایتخت قطر ـ که به ریاست «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر برگزار شد ـ شرکت کردند.

امیر قطر در این کنفرانس، از برگزاری «گفت‌وگوی همکاری آسیا» استقبال کرد و «علی السعید» معاون وزیر خارجه کویت نیز که در این کنفرانس حضور داشت، از «نشست برادران حاشیه خلیج (فارس)» و حضور نمایندگان ریاض و منامه استقبال کرد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، معاون وزیر خارجه کویت، همچنین از حضور نمایندگان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در این کنفرانس، ابراز خرسندی کرد.

وی درباره تلاش‌های کویت برای دستیابی به حل بحران در روابط قطر و چهار کشور عربی نیز تصریح کرد: «کویت تلاش‌های زیادی انجام داد و صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت همچنان در تلاش است؛ اما این امر نیازمند تعامل مثبت با طرح‌های کویت است».

امیر قطر همچنین در دیوان امیری، میزبان رؤسای هیأت‌های شرکت‌کننده در کنفرانس مذکور بود. چهار کشور عربی (عربستان، امارات، بحرین و مصر) از خرداد ماه سال ۱۳۹۶ روابط دیپلماتیک خود با قطر را به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده و تمامی گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی را به روی این کشور بسته‌اند.

این چهار کشور ازسرگیری روابط خود با دوحه را به پذیرش خواسته‌های سیزده گانه خود از سوی قطر مشروط کرده‌اند که از جمله این خواسته‌ها نیز کاهش سطح روابط دوحه با ایران، توقف حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس و تعطیلی شبکه الجزیره است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید