گوگل امکان حذف خودکار تاریخچه مکانی و وبگردی کاربران را فراهم کرد

    کد خبر :530770

اگر به حریم خصوصی خود اهمیت می‌دهید، از‌این‌پس می‌توانید تاریخچه مکان‌ها و فعالیت‌های سطح وب را به‌صورت خودکار پاکسازی کنید.

یکی‌ از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نگرانی‌ها در عصر دیجیتالِ کنونی به حریم خصوصی کاربران مربوط می‌شود. شرکت‌های بزرگ اینترنتی برای کسب اطلاعات بیشتر درباره علایق شما، الگوی مصرفتان و داده‌های موقعیت‌محور، همواره درحال رصد‌کردن فعالیت‌هایتان هستند.

برخی‌از کاربران در تضاد با عده‌ای سخت‌گیر که همیشه به‌دنبال مخفی‌ماندنِ هویتشان در فضای اینترنت هستند، معمولاً اهمیتی به‌ این موارد نمی‌دهند؛ این‌در‌حالی است که گروهی دیگر دقیقاً شیوه‌ای میانه‌رو درباره موضوع حریم خصوصی در پیش گرفته‌اند.

با‌تمامی‌این‌اوصاف، گوگل به‌عنوان بزرگ‌ترین موتور جست‌وجوی اینترنتی و اصلی‌ترین پلِ واسطِ کاربران به‌دنیای اینترنت، بخش اعظمی از این نگرانی را شامل می‌شود. نظارت بر جست‌وجو‌ها و نحوه خرید‌کردن آنلاین کاربران، اطلاعات بسیاری در اختیار این غول اینترنتی قرار داده است.

اکنون این شرکت برای کاهش نگرانی کاربران قابلیت جدیدی تحت‌نام «پاکسازی خودکار» معرفی کرده که به‌ افراد اجازه کنترل بیشتر بر تاریخچه مکان‌ها و فعالیت‌هایشان بر بستر وب و اپلیکیشن را می‌دهد.

سیستم موردبحث براساس زمان‌بندی فعالیت می‌کند؛ بدین‌ترتیب کاربر مشخص می‌کند که گوگل تا چه زمانی داده‌های مربوط‌به موقعیت مکانی، وب‌سایت‌های بازدید‌شده و شیوه استفاده از اپلیکیشن‌های گوگل را نگه‌داری کند.

دو انتخاب در پیشِ‌روی کاربران قرار دارد؛ حذف داده‌ها در بازه ۳ ماهه یا ۱۸ ماهه!

پس‌از تنظیم این زمان، داده‌های موردنظر در زمانِ تعیین‌شده حذف خواهند شد.

گوگل در وبلاگِ خود اشاره کرده که قابلیت‌ یادشده فعلاً برای قسمت‌های اشاره‌شده فعال می‌شود؛ بنابراین این احتمال وجود دارد که در آینده شاهد راهیابی ویژگی «حذف خودکار» به سرویس‌های بیشتری از گوگل باشیم.

این قابلیت به‌مرور و در روز‌های آینده برای کاربران فعال خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید