پیگیری توسعه پایگاه‌های سلامت جهت ارائه خدمات سرپایی به بیماران

    کد خبر :530753

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: توسعه پایگاه‌های سلامت در حاشیه شهرها و روستاها از برنامه‌هایی است که به شدت دنبال می‌شود تا دسترسی سرپایی بتواند مشکلات نظام سلامت را حل کند.

سعید نمکی در حاشیه افتتاح پایگاه سلامت زنده یاد عذرا نوابی شهر قمصر در جمع خبرنگاران گفت: توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت به خصوص نظام بهداشتی یکی از اصلی‌تری کارهای ما پس از انقلاب بوده که باعث کاهش مرگ و میر مادران، نوزادان و گروه‌های آسیب پذیر شده است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: خدمات اولیه بهداشتی در این خانه‌های بهداشت توسط پزشکان، کادر مراقبین بهداشت و ماماها به مردم ارائه می‌شود.

وی در مورد آخرین وضعیت سلامت مناطق سیل‌زده در حوزه بیماری‌های واگیر، گفت: خوشبختانه ما یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در کنترل مسائل مربوط به سیل هستیم؛ ۲۵ استان درگیر سیل گسترده و ۶ استان درگیر سیل مخرب بودند که با هوشیاری همکاران ما در حوزه بهداشت و همدلی مردم و سایر ارگان‌ها، حتی یک مورد نیز اپیدمی بیماری در این مناطق وجود نداشت.

نمکی تصریح کرد: در مناطق سیل‌زده برای مراحل بعدی برنامه‌ریزی کرده‌ایم و به سمت مرحله تثبیت خواهیم رفت تا این لحظه مشکلی در مورد خدمت رسانی حوزه سلامت نداشتیم و نخواهیم داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید