مسی به رکورد رونالدو رسید

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۰۳
    کد خبر :530715

کاپیتان تیم فوتبال بارسلونا در شب درخشش مقابل لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا، رکوردی را که ستاره یوونتوس چند روز پیش به ثبت رساند را تکرار کرد.

گل‌های که لیونل مسی شب گذشته (چهارشنبه) در پیروزی 3 بر صفر بارسلونا مقابل لیورپول به ثمر رساند، شمار مجموع گل‌های او در تمام دوران بازیگری‌اش در رده باشگاه را به عدد 600 رساند. او ابتدا در ریباند ضربه لوئیز سوارس دروازه خالی لیورپول را باز کرد و پس از آن با یک ضربه ایستگاهی تماشایی گل دوم خود و سوم بارسلونا را به ثمر رساند و به این ترتیب تیمش را به فینال لیگ قهرمانان نزدیک کرد.

مسی با این دو گل از حیث آمار گل‌هایش در رده باشگاهی با کریستیانو رونالدو، مهاجم پرتغالی یوونتوس برابر شد. رونالدو شنبه هفته جاری با زدن تنها گل یوونتوس مقابل اینتر در دربی ایتالیا خودش را 600 گله کرد.

مسی اما در ششصد‌و‌هشتاد‌و‌سومین بازی‌ باشگاهی‌اش به این رقم رسید در حالی که رونالدو این تعداد گل را در 799 بازی در رده باشگاهی به ثمر رساند. کاپیتان بارسلونا اولین گل خود را 14 سال پیش به ثمر رساند و از آن زمان تا کنون در تنها باشگاه حرفه‌ای دوران بازیگری‌اش، 417 گل در لالیگا، 112 گل در لیگ قهرمانان اروپا، 50 گل در جام حذفی اسپانیا، 13 گل در سوپرجام اسپانیا، 5 گل در جام جهانی باشگاه‌ها و سه گل دیگر در سوپرجام اروپا زد.

مسی در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا 12 گل زده است که دومین رکورد برتر او برای به ثمر رساندن بیشترین تعداد گل در یک فصل از لیگ قهرمانان است. با این حال او هنوز این شانس را دارد که به بهترین آمار گلزنی‌اش در یک فصل (14 گل در فصل 12-2011) برسد و حتی آن را بشکند.

مسی در کل دوران بازیگری‌اش 34.7 درصد از گل‌های بارسلونا در بازی‌هایی که در آن حضور داشته را به نام خود ثبت کرده است. بارسلونا از زمانی که مسی اولین بازی‌اش را برای این تیم انجام داد، 1730 گل در تمامی رقابت‌ها زده که سهم مسی از آنها 600 تا بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید