استاندار خوزستان: ورودی آب به سد کرخه بالاست

  • اجتماعی
  • پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۱۶
    کد خبر :530619
استاندار خوزستان

استاندار خوزستان گفت: هنوز روستاهایی در حوضه کرخه زیرآب هستند اما جلسه‌ای جهت کاهش خروجی سدها برگزار خواهد شد. هنوز ورودی سد بالاست.

غلامرضا شریعتی در جلسه شورای سلامت که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: سیل تمام نشده و تازه مسائل اجتماعی و انسانی سیل گریبان ما را می‌گیرد. باید با برنامه‌ریزی و کار همه‌جانبه مانند زمان سیل، مسیر را ادامه دهیم تا بتوانیم موفق شویم اما اگر کار را رها کنیم، مشکلاتی گریبان گیر ما می‌شود.

وی افزود: باید از بروز بیماری‌های واگیر، مسائل اجتماعی و روانی پس از سیل و موارد دیگر جلوگیری شود. باید در کنار هم تلاش کنیم تا مسائل بحران و پس از بحران مدیریت شوند.

به گزارش تسنیم، استاندار خوزستان ادامه داد: آهک پاشی مخصوصاً در روستاهای سیل‌زده و کمپ‌ها باید به‌صورت ویژه در دستور کار قرار بگیرد.

شریعتی دستور داد: شهرداران باید به کمک روستاها بیایند و جهت آهک پاشی روستاها کمک کنند. امکانات لازم باید جهت آهک پاشی همه روستاها مخصوصاً روستاهای سیل‌زده بسیج شوند و بر اجرای این کار نظارت و گزارش کار ارائه شود.

استاندار خوزستان بابیان اینکه برخی مسائل باید به‌صورت اورژانسی انجام شود، گفت: اینکه اکنون مانده آب‌هایی وجود دارد، درست نیست و باید در این نقاط آهک پاشی انجام شود و این موضوع در دستور کار قرار بگیرد.

وی با اشاره به گرمای هوا، عنوان کرد: اکنون در نزدیکی پیک بیماری التور هستیم که با توجه به گرمای هوا نگرانی وجود دارد. البته غذایی که بین سیل‌زدگان توزیع می‌شود نظارت و بررسی می‌شود اما همه تلاش جهت برچیده شدن عمده کمپ‌ها است.

وی با اشاره به برخی بیماری‌ها ، گفت: باید از بروز بیماری‌های التور و امثال آن جلوگیری شود در غیر این صورت هیچ کاری نکرده‌ایم.

وی خطاب به دانشگاه‌های علوم پزشکی خوزستان گفت: باید آهک پاشی به‌درستی انجام شود و در صورت لزوم دانشگاه‌های علوم پزشکی روند صحیح آهک پاشی را به متولیان امر آموزش دهند.

استاندار خوزستان با اشاره به دستاوردهای سیل، گفت: در مدیریت سیل در مقایسه با استان‌های دیگر عملکرد خوبی داشته‌ایم و به‌گونه‌ای عمل شد که کمترین مشکلات رخ داد. نباید با غفلت، همه این زحمات به هدر برود و تبعاتی پیش بیاید. مراکز بهداشت مراقبت‌های لازم را انجام دهند. نباید اجازه دهند بحران پیش بیاید و سپس ورود کنند و اقدامات لازم را باید پیش از آن انجام دهند.

وی گفت: هنوز روستاهایی در حوضه کرخه زیرآب هستند اما جلسه‌ای جهت کاهش خروجی سدها برگزار خواهد شد. هنوز ورودی سد بالاست و شرایط به آن‌گونه که می‌خواهیم نیست اما سعی می کتیم خروجی سد را کاهش دهیم.

وی با اشاره به وضعیت بهداشت حمیدیه، گفت: در حال حاضر اولویت رسیدگی به وضعیت بهداشت حمیدیه است و اقدامات لازم مانند آهک پاشی و امثال آن باید سریعاً انجام شود و در صورت نیاز یکی از شهرستان‌ها که دچار سیل نشده است معین حمیدیه شود و به کمک حمیدیه بیاید.

استاندار خوزستان افزود: جهاد کشاورزی و دامپزشکی در خصوص تعیین تکلیف گندم‌های زیرآب هماهنگی لازم را داشته باشند و مشخص شود گندم‌ها قابلیت مصرف دام رادارند یا خیر تا سپس زمین‌های کشاورزی برای کشت تابستانه آماده شوند.

وی با تأکید بر لزوم حفظ و ارتقاء سلامت، گفت: باید اقدامات مؤثر تا انتها ادامه داشته باشد تا از وقوع مشکل جلوگیری کنیم و خدشه‌ای در کار به‌پیش نیاید.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به اینکه همه حوضه‌های آبریز خوزستان دچار سیلاب شدند، باید در خصوص وضعیت آب شهری و روستایی مراقبت بیشتری شود و به شهرهای سیل‌زده به‌صورت ویژه توجه شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید