متن کامل طرح ۳ فوریتی برای توقف موقتی قرارداد توتال + تصویر متن طرح

    کد خبر :53022

خبرگزاری تسنیم متن کامل طرح سه فوریتی «توقف موقتی قرارداد توتال» را منتشر کرد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم از جمع‌آوری امضا برای طرح سه فوریتی توقف موقت قرارداد توتال خبر داد.

وی افزود: پس از جمع‌آوری امضاهای این طرح، آن را امروز تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس می‌کنیم.

متن کامل طرح سه فوریتی توقف موقتی قرارداد توتال به شرح زیر است:

موضوع طرح: ماده واحده: به منظور رعایت منافع و مصالح ملی و اصول قانون اساسی در قراردادهای نفتی و گازی دولت مکلف است به طور موقت از ادامه روند قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی با طرف قرارداد جهت بررسی کارشناسی بیشتر جلوگیری نماید.

تبصره: هرگونه انعقاد قرارداد دیگر با شرکتهای خارجی در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی (IPC) تا اتخاذ تصمیم در مجلس شورای اسلامی انجام نشود.

مقدمه (دلایل توجیهی): از آنجا که انعقاد هرگونه قرارداد خارجی دارای آثار و تبعات خاصی است و می‌تواند باعث خسارات مالی و غیرمالی زیانبار برای کشور گردد و بعضا استقلال سیاسی کشور را تحت تاثیر قرار دهد در مقطع کنونی نوعی شتاب و عجله در انعقاد قراردادهای نفتی در قالب الگوهای جدید نفتی ملاحظه می‌شود که مغایر مصالح و منافع ملی و اصول قانون اساسی که نمونه باراز آن ابهامات و مشکلات زیادی است که در قرارداد جدید تحت عنوان توسعه فاز 11 پارس جنوبی با شرکت توتال و شرکت ملی نفت چین (CNPC) در حال انعقاد می‌باشد.

لذا به منظور جلوگیری از آثار زیانبار اینگونه قراردادها طرح مذکور جهت تصویب به نمایندگان ملت ایران تقدیم می‌گردد، موضوع اصلی در این طرح عدم مراعات چهارچوب‌های مصوب شورای عالی امنیت ملی و دولت محترم توسط وزارت نفت می‌باشد همچنین تقابل با بعضی از اصول قانون اساسی.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید