صادرات نفت ایران به آسیا به بالاترین رقم ۸ ماه گذشته رسید

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۵۱
    کد خبر :530055
صادرات نفت ایران

خرید نفت آسیا از ایران در ماه مارس به بالاترین میزان در 8 ماه گذشته رسید و 4 خریدار بزرگ نفت ایران روزانه 1.57 میلیون بشکه نفت از ایران خریدند.

به گزارش بازتاب، رویترز به نقل از منابع دولتی و تجاری نوشت خرید نفت آسیا از ایران در ماه مارس به بالاترین میزان در 8 ماه گذشته رسید زیرا خریداران برای خرید محموله‌های بیشتر و استفاده از معافیت‌ها‌ی آمریکا هجوم بردند.

این آمار نشان داد، واردکنندگان بزرگ آسیایی نفت ایران یعنی چین، هند، ژاپن و کره جنوبی در ماه مارس از ایران در مجموع 1.57 میلیون بشکه در روز نفت خریدند که 36 درصد بیش از ماه پیش از آن و بالاترین رقم از ماه جولای است.

مجموع حجم وارداتی نفت ایران برای سه ماهه نخست نسبت به مدت مشابه سال گذشته 31 درصد کمتر است. آمارهای «ریفینیتیو ایکون» نشان داد محموله‌های صادراتی نفت ایران در ماه آوریل به ژاپن، کره جنوبی، هند و چین می‌رسد اما تنها چین در اوایل ماه می تحویل محموله دارد.

آمریکا به 8 خریدار نفت ایران در ماه نوامبر، معافیت از تحریم‌های نفتی این کشور را داد تا به خرید نفت از ایران ادامه دهند اما هفته گذشته اعلام کرد که از اول می این معافیت‌ها تمدید نخواهد شد.

مقامات آمریکایی مدعی هستند که عرضه کافی برای جایگزینی نفت ایران با نفت عربستان و امارات وجود دارد.

موسسه مشورتی اف‌جی ایی معتقد است که ایران همچنان روزانه 200 تا 300 هزار بشکه نفت از طریق عراق، پاکستان و احتمالا ترکیه صادر خواهد کرد و در عین حال، شرکت ژوهای ژنرونگ چین به خرید نفت از ایران ادامه خواهد داد.

این موسسه ادامه داد: «موضع سخت‌تر آمریکا بدان معناست که صادرات ایران احتمالا روزانه 300 تا 400 بشکه در روز بیشتر از آنچه قبلا انتظار داشتیم، کاهش یابد.» این موسسه افزود این میزان صادرات، توازن عرضه و تقاضا برای چشم‌انداز نفت را بیشتر افزایشی می‌کند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید