پمپئو هم از گوایدو برای کودتا در ونزوئلا حمایت کرد: نمی‌توان دموکراسی را شکست داد

    کد خبر :529762
پمپئو

وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی در توئیتر تاکید کرد که واشنگتن از تلاش رهبر مخالفان ونزوئلا برای کودتا در این کشور حمایت می‌کند.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه نیز همانند «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا از اقدام مخالفان ونزوئلا برای کودتا در این کشور حمایت کرد.

وی طی پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «امروز رئیس‌جمهور خوان گوایدو آغاز عملیات آزادی را اعلام کرد. دولت آمریکا کاملا از خواسته مردم ونزوئلا برای آزادی و دموکراسی حمایت می‌کند. نمی‌توان دموکراسی را شکست داد.»

پیشتر نیز بولتون حمایت قاطع خود از تلاش گوایدو برای کودتا را اعلام کرده بود.

به گزارش فارس،«خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا امروز (سه‌شنبه) در پیامی ویدئویی خواستار شورش مسلحانه در این کشور شد.

وی در این فیلم ویدئویی از ارتش ونزوئلا خواسته بود تا به بخشی از آنچه که «قیام ملی صلح‌آمیز» این کشور خوانده بود، تبدیل شوند.

دولت ونزوئلا اما لحظاتی بعد از این بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کودتای کوچک در این کشور دفع شده و در ادامه اقدام گوایدو برای راه‌اندازی کودتای نظامی در این کشور را محکوم کرد.

وزیر دفاع ونزوئلا تأکید کرد: «نیروهای مسلح جمهوری بولیواری ونزوئلا در دفاع از قانون اساسی ونزوئلا و مقامات مشروع این کشور ثابت قدم خواهد ماند».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید