اردوغان: پروژه جنگنده‌های «اف-۳۵» آمریکا، بدون ترکیه شکست می‌خورد

    کد خبر :529749
اردوغان

رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به تهدیدات واشنگتن علیه همکاری آنکارا-مسکو تأکید کرد که پروژه جنگنده‌های «اف-35» آمریکا بدون حضور ترکیه به شکست منتهی خواهد شد.

به گزارش فارس، به دنبال تهدیدهای آمریکا برای قطع فروش جنگنده‌های «اف-35» به ترکیه در صورت انعقاد قرارداد با روسیه برای خرید سامانه «اس-400»، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه واکنش نشان داد.

وی امروز (سه‌شنبه) در پاسخ به تهدیدات آمریکا تأکید کرد که پروژه جنگنده «اف-35» آمریکا بدون حضور ترکیه شکست خواهد خورد.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، رئیس‌جمهور ترکیه معتقد است که آمریکا در پروژه جنگنده یاد شده، رفتار غیرمنصفانه‌ای را در قبال ترکیه از خود بروز داده است.

تصمیم ترکیه برای خرید سامانه‌های دفاع موشکی «اس-400» روسیه به تیرگی روابط آنکارا با آمریکا منجر شده است.

پیش از این مقامات آمریکایی هشدار داده بودند که در صورت تداوم قرارداد خرید سامانه‌های «اس-400»، ترکیه از پروژه خرید جنگنده‌های اف-35 آمریکا محروم خواهد شد.

با این‌حال، اردوغان روز گذشته، طی سخنانی در نمایشگاه صنعت دفاعی گفت، آنهایی که سعی می‌کنند ترکیه را از پروژه اف-35 حذف کنند، توجهی به پیامدهای این اقدام ندارند.

وی همچنین تأکید کرد که آنکارا به سرعت در حال برداشتن گام‌هایی به منظور توسعه سامانه‌های دفاع هوایی خود است.

در دسامبر 2017، ترکیه با روسیه قرارداد خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 را امضا کرد و پس از آن فشارهای آمریکا بر آنکارا برای لغو این قرارداد آغاز شد.

«باب منندز» سناتور دموکرات نیز یکی از مقامات آمریکایی بود که تهدیداتی را علیه این قرارداد مطرح کرد و در گفت‌وگو با روزنامه «کاتیمرینی»، ترکیه را تهدید کرد که در صورت خرید سامانه‌های دفاع هوایی «اس 400»، تحت تحریم‌ آمریکا قرار خواهد گرفت و از تحویل جنگنده «اف 35» آمریکا محروم خواهد شد.

پس از آن، رئیس‌جمهور روسیه با اعلام نهایی شدن خرید سامانه اس-400، از احتمال خرید سامانه دفاع موشکی اس-500 از روسیه خبر داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید