دولت ونزوئلا: «گروه کوچک خائن» در حال کودتا هستند

    کد خبر :529717
دولت ونزوئلا

خورخه رودریگز، وزیر اطلاعات ونزوئلا می گوید دولت این کشور در حال رویارویی با «گروه کوچک و خائنی» است که در حال کودتا در این کشور هستند.

به گزارش یورونیوز، خبرگزاری رویترز گزارش داده است که خوان گوایدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا در میان گروهی از نظامیان در نزدیکی یک پایگاه هوایی مشاهده شده است. برخی گزارشها از شلیک گاز اشک آور در نزدیکی این پایگاه هوایی حکایت دارد.

رهبر مخالفان دولت ونزوئلا در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که «مرحله آخر» برای سرنگونی نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور را آغاز کرده است.

خوان گوایدو در ماه ژانویه ضمن «نامشروع» دانستن حکومت نیکلاس مادورو خود را رئیس جمهوری موقت کشورش اعلام کرد.

گوایدو: سربازان برای برکناری مادورو به من پیوسته‌اند/ وزیر دفاع: نیروهای مسلح به دولت متعهدند

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا امروز سه‌شنبه اظهار کرد، “آخرین مرحله” خود را برای برکناری نیکلاس مادورو آغاز کرده و از مردم و ارتش ونزوئلا خواست در پایان دادن به “غصب” قدرت از سوی مادورو از او حمایت کنند. دولت مادورو هم اعلام کرده در حال مقابله با گروه کوچکی از “خائنان نظامی” است که درصدد کودتا هستند.

به گزارش ایسنا، خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا در این ویدئو که در حساب توییتر خود منتشر کرده، در کنار افرادی با لباس نظامی و لئوپولدو لوپز، سیاستمدار چپگرا که تحت بازداشت خانگی است، حضور دارد. او در این ویدئو می‌گوید که در پایگاه هوایی لاکارلوتا در کاراکاس قرار دارد.

گوایدو در این پیام ویدئویی اظهار کرد: نیروهای مسلح ملی تصمیم درستی گرفتند و روی حمایت مردم ونزوئلا حساب می‌کنند.

در مقابل ولادیمیر پادرینو، وزیر دفاع ونزوئلا اعلام کرده نیروهای مسلح این کشور هم‌چنان به دفاع قاطعانه از دولت مشروع نیکولاس مادورو متعهدند.

ولی در یک سری توئیت نوشت: تمام واحدهای نظامی در سراسر کشور، وضعیت پادگان‌ها و پایگاه‌های نظامی را عادی اعلام کرده‌اند.

هم‌چنین خورخه رودریگز، وزیر ارتباطات و اطلاع رسانی ونزوئلا در توئیتی نوشت: می‌خواهم به اطلاع مردم برسانم که در حال حاضر در حال مقابله با گروه کوچکی از پرسنل ارتش، خائنانی هستیم که در خروجی بزرگراه آلتامیرا در کاراکاس موضع گرفته‌اند. این افراد درصدد کودتا علیه قانون اساسی و صلح در کشور هستند.

از سوی دیگر دیوسدادو کابلو، رئیس شورای قانون اساسی طرفدار دولت مادورو از حامیان رئیس جمهوری خواست مقابل کاخ ریاست جمهوری تجمع کنند. وی گفت که مخالفان نمی‌توانند پایگاه هوایی را تسخیر کنند. این پایگاه به طور کامل تحت کنترل دولت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گوایدو که رییس پارلمان تحت کنترل اپوزیسیون ونزوئلا است، در ماه ژانویه خود را به عنوان رییس جمهور موقت ونزوئلا معرف کرد و پیروزی نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا در انتخابات این کشور را غیرقانونی دانست.

او در هفته‌های اخیر بارها به خارج از کاراکاس سفر کرده تا تا مادورو را برای کناره‌گیری از ریاست جمهوری زیر فشار بگذارد.

برنامه‌ریزی شده است که در روز چهارشنبه، یکم ماه مه اعتراضاتی در ونزوئلا برگزار شود و گوایدو در این باره گفت: این تظاهرات بزرگترین راهپیمایی در تاریخ ونزوئلا خواهد بود.

او همچنین این اعتراضات را بخشی از “مرحله نهایی” تلاشش برای در دست گرفتن ریاست جمهوری به منظور اعلام انتخابات جدید دانست.

مادورو، گوایدو را یک “بازیچه تحت حمایت آمریکا” می‌داند که به دنبال برکناری او در یک کودتا است. دولت مادورو معاون ارشد گوایدو را دستگیر کرده، مصونیت پارلمانی را از او سلب کرده و چندین پرونده علیه او به ثبت رسانده است. گوایدو همچنین از خروج از کشور منع شده اما اوایل سال جاری میلادی علناً این ممنوعیت را نقض کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید