معمار “ورود کارگران خارجی به ژاپن” برای نخست‌وزیری آماده می‌شود

    کد خبر :529671
یومیوری شیمبون

سخنگوی دولت ژاپن، به نظر خود را برای ورود به انتخابات و آغاز “دوره بعد از شینزو‌ آبه” آماده می‌کند.

به گزارش بازتاب به نقل از یومیوری شیمبون، با نزدیک شدن به انتخابات ژاپن نام یوشیهیده سوگا، سخنگوی دولت ژاپن ناگهان به عنوان محتمل ترین نامزد بعد از پایان دوره نخست وزیری و ریاست حزب لیبرال دموکراتیک شینزو آبه بر سر زبان‌ها افتاده است.

سوگا در ماه می به آمریکا سفر خواهد کرد تا با مایک پنس، معاون دونالد ترامپ دیدار کند؛ دیداری که به گفته برخی تلاش برای جلب نظر مثبت آمریکا و پیروزی در انتخابات بعدی ریاست حزب لیبرال دموکرات است.

دبیرکل حزب لیبرال دموکرات از سوگا به عنوان نامزدی شایسته برای جانشینی شینزو آبه نام برده است. علاوه بر تعریف و تمجید مقامات از سوگا، وی فردی است که به دستاوردهای خوبی در زمینه سیاست داخلی دست یافته است. او فردی است که ایده ورود نیروهای کار خارجی، کاهش هزینه تلفن همراه و اخذ مالیات از توریست‌های خارجی را ارائه کرده است.

البته از نقاط ضعف سوگا می‌توان به عدم وابستگی او به یک حزب خاص اشاره کرد که این مسئله خطر عدم حمایت گسترده از او در داخل حزب لیبرال دموکرات را به همراه خواهد داشت. با اینحال بیش از 30 قانونگذار غیر مرتبط به حزب لیبرال دموکرات به نظر از او حمایت می‌کنند و در صورت جلب حمایت دستکم 50 نماینده، ائتلاف سوگا شکل خواهد گرفت و او را به عنوان رقیبی خطرناک برای نامزدهای دیگر حزب لیبرال دموکرات معرفی خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید