سندرز: پمپئو مردم آمریکا را درباره جنگ یمن فریب می‌دهد

    کد خبر :529661
سندرز

نامزد دموکرات انتخابات 2020 ریاست‌جمهوری آمریکا تأکید کرد که وزیر خارجه این کشور در خصوص جنگ یمن مردم آمریکا را فریب می‌دهد.

«برنی سندرز» نامزد دموکرات انتخابات 2020 ریاست‌جمهوری آمریکا و سناتور ارشد این کشور در صفحه توییتر خود ضمن انتقاد از اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد که «مایک پامپئو»، در قضیه جنگ یمن در حال فریب دادن مردم آمریکا است.

این سناتور منتقد سیاست‌های دولت ترامپ ضمن تأکید بر نقش واشنگتن در جنایات سعودی‌ها در یمن، نوشت: «وزیر پامپئو باید گمراه کردن مردم آمریکا درباره جنگ یمن را متوقف کند».

به گزارش فارس،وی ادامه داد: «حقیقت این است که نقش ایران (در جنگ یمن) اندک است و تداوم حمایت آمریکا از این فاجعه تحت رهبری عربستان سعودی، امنیت ملی ما را تضعیف می‌کند».

توییت جدید سندرز در واکنش به حرف‌های روز گذشته پامپئو بود که از حمایت واشنگتن از ائتلاف تحت رهبری ریاض در جنگ یمن دفاع کرد.

وی در مراسمی به میزبانی پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» وابسته به کنگره آمریکا به جنگ یمن اشاره کرد و گفت: «هواپیماهایی که از فرودگاه بین‌المللی ملک خالد ریاض پرواز می‌کنند، در معرض خطر هستند و آمریکا وظیفه محافظت از شهروندان خود را دارد، بنابراین حمایت‌های ما از تلاش سعودی‌ها برای دفع این سامانه‌های موشکی خطرناک، به بهترین شکل در راستای منافع آمریکا است».

علی‌رغم انتقادات شدید جامعه بین‌الملل و حتی خود کنگره آمریکا از جنایات سعودی‌ها در یمن، دولت ترامپ حاضر به قطع کمک‌های خود به ائتلاف سعودی نیست.

«یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن اخیراً در پایان سال چهارم و در آستانه سال پنجم جنگ «ائتلاف سعودی-آمریکایی» گزارش کرد که در مجموع ۳۷ هزار و ۸۲۲ غیرنظامی یمنی قربانی بمباران و حملات ائتلاف سعودی شده که از میان، ۱۲ هزار نفر کشته و ۲۵ هزار و ۷۴۱ نفر زخمی شدند.

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که بیش از 10 میلیارد دلار به بخش بهداشت یمن خسارت وارد شده است.

کنگره آمریکا اخیراً قطعنامه «اختیارات جنگ» را به تصویب درآورده است که طبق آن ترامپ را ملزم به خارج کردن نیروهای نظامی آمریکایی حامی ائتلاف سعودی از یمن می‌کند. با اینحال ترامپ این قطعنامه را وتو کرده است.

دفاعیات پامپئو از حمایت واشنگتن از ائتلاف تحت رهبری ریاض در یمن در حالی مطرح شده است که سنا قصد دارد هفته جاری، وتو ترامپ را به رأی بگذارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید