محسن هاشمی:

متوسط افزایش بهای آب ۱۵ درصد است/ گران فروش نیستیم

  • اجتماعی
  • سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۶:۱۵
    کد خبر :529630
افزایش بهای آب

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: متوسط افزایش بهای آب در تهران ۱۵ درصد است و اینگونه برداشت نشود که شورای شهر گران فروش است

در جلسه علنی امروز شورای شهر تبصره‌ها و جزئیات مصوبه اصلاحیه و تمدید مصوبه تأمین اعتبار مورد نیاز اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب شهر تهران که در جلسه گذشته کلیات آن مورد بررسی قرار گرفته و تصویب شده بود، توسط اعضای شورای شهر بررسی شد.

در ابتدا پشنهادی مبنی بر چگونگی در اختیار گذاشتن پساب مورد نیاز شهرداری تهران برای فضای سبز شهر تهران مطرح شد که اعضا نقطه نظرات خود را اعلام کردند. بر این اساس بختیاری مدیرعامل شرکت آبفا از اعضای شورا خواست مصوبه‌ای برای تعیین نرخ پساب مورد نیاز فضای سبز شهرداری تهران را مصوب کنند تا بر اساس این مصوبه شرکت آبفا عمل کند.

در ادامه پیشنهاد دیگری از سوی چند نفر از اعضا مطرح شد که خروجی آن اضافه کردن بخشی به تبصره ۱۱ این اصلاحیه مبنی بر اینکه درآمدهای ناشی از این مصوبه به عنوان آورده مدیریت شهری لحاظ شود.

پیشنهاد دیگر، پیشنهادی مبنی بر اینکه شرکت فاضلاب از پرداخت ۵۰ درصد تعرفه حفاری مصوب معاف شود مطرح شد که این پیشنهاد اگرچه به تصویب نرسید اما مخالفان زیادی داشت به طوری که تنها از ۱۷ نفر اعضای حاضر در شورای شهر تنها پیشنهاد دهنده آن یعنی محمود میرلوحی به آن رأی مثبت داد.

شهربانو امانی در مخالفت با این پیشنهاد گفت: ما صحبت از مدیریت یکپارچه شهر تهران داریم و باید به صورت زنجیره‌ای به آن عمل کنیم. با تصویب این پیشنهاد ۵۰ درصد از درآمدهای شهرداری تهران از این محل کاهش می‌یابد. این در حالی است که شرکت آبفا برای حفاری هزینه مورد نیاز خود را پیش بینی کرده است.

از دیگر پیشنهادات مربوط به این مصوبه، پیشنهادی مبنی بر ارائه گزارش از حسن اجرای مصوبه شورای شهر در شرکت آبفا است که این پیشنهاد با ۱۶ موافق به تصویب رسید. بر این اساس شرکت آب و فاضلاب استان تهران موظف است جزئیات تخصیص منابع حاصل از این مصوبه برای تکمیل پروژه‌ها را تطبیق و جهت تائید به شورای شهر ارائه دهد و حیات این مصوبه که چند ساله است منوط به تائیدیه گزارش ارائه شده باشد.

به گزارش مهر، همچنین موضوع دیگر در ارتباط با جداول متصله به تبصره‌ها در ارتباط با رعایت عدالت اجتماعی بود. احمد مسجدجامعی با تاکید بر اینکه جداول مطرح شده در این مصوبه نرخ افزایش بها میانگین ۱۵ درصد است که برای افراد کم برخوردار مناسب نیست، گفت: باید به این موضوع توجه لازم صورت گیرد که محسن هاشمی در پاسخ به دغدغه این عضو شورا گفت افزایش قیمت‌ها به صورت تصاعدی و متناسب با میزان مصرف خواهد بود و هر کس مصرف بیشتری داشته باشد، باید پول بیشتری را پرداخت کند. البته مناطق کم برخوردار شهر تهران در مقایسه با مناطق دیگر به عنوان استثنا در نظر گرفته است به طوری که برای این مناطق میانگین هزینه افزایش ۱۰ درصد خواهد بود. البته بر اساس این مصوبه متوسط افزایش قیمت بهای آب ۱۵ درصد است. این نکته را یادآوری می‌کنم که ما را گران فروش فرض نکنند.

تبصره‌های مصوبه اصلاحیه و تمدید مصوبه تأمین اعتبار مورد نیاز اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب شهر تهران با تمام تبصره‌های تهیه شده توسط دو کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون سلامت و محیط زیست به تصویب رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید