اپل پیش از توافق با کوالکام، متخصص مودم 5G اینتل را استخدام کرده بود

    کد خبر :529571

جدیدترین اخبار از این حقیقت حکایت می‌کنند که اپل پیش از توافق با کوالکام، تیاچارجان، متخصص اینتل در حوزه‌ی طراحی‌ مودم‌های 5G را استخدام کرده است.

اطلاعات جدید فاش‌شده نشان می‌دهد شاید تنها دلیل کنارکشیدن اینتل از تولید مود‌م‌های 5G توافق اپل با کوالکام نباشد؛ چراکه اپل پیش از این توافق، اصلی‌ترین متخصص اینتل در حوزه‌ی تولید مودم 5G‌را به استخدام خود درآورده است. روزنامه‌ی تلگراف (Telegraph) طبق ایمیل فاش‌شده از مدیران ارشد اینتل اعلام کرده اوماشانکار تیاچاراجان متخصص کارامد اینتل در تولید مودم‌های 4G محصولات ۲۰۱۸ اپل و همچنین توسعه‌دهنده‌ی پروژه‌ی مودم 5G با نام XMM 8160 بوده است. به‌دنبال استخدام اوماشانکار توسط اپل، اینتل به اجبار از قراردادش با اپل کناره‌گیری کرد و در همان روز، قرارداد اپل و کوالکام منقعد شد.

بسیاری معتقدند اپل از سرعت اینتل در پیشبرد پروژه اینتل ناراضی بوده است. کوپرتینویی‌ها براساس قراردادشان با اینتل، گوشی‌های آیفون با قابلیت 5G را در سال ۲۰۲۰ می‌توانستند روانه‌ی بازار کنند. این درحالی است که هم‌اکنون گوشی‌های 5G شرکت‌های دیگر در بازار حضور دارند.

این مسائل ممکن است عامل اصلی یا حتی مهم در حرکت اپل به‌سوی حل دعوای مالی‌اش با کوالکام بوده‌ باشد. به‌تازگی، جزئیاتی از دادگاه اپل و کوالکام منتشرشده مبنی‌بر اینکه اپل هدف بلندمدتی برای کاهش حق امتیاز پرداختی خود به کوالکام دارد.

برای دستیابی به این هدف، اپل حق تولید پتنت‌های کوالکام را رعایت نکرده و حتی عمدا از مجوز کوالکام در تولید پتنت‌های ارزان‌قیمت استفاده کرده تا بتواند حق امتیاز پرداختی به کوالکام را غیرمنطقی و گران جلوه دهد و ازنظر مالی به کوالکام ضرر بزند.

به‌نظر می‌رسد اپل مشغول طراحی مودم 5G خود زیرنظر جانی سروجی، معاون ارشد مدیریت سخت‌افزار اپل است و به‌نظر نمی‌رسد شاهد حضور مودم‌های 5G تولید اپل در آیفون‌ها تا سال ۲۰۲۱ باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید