هزینه‌های درمانی همچنان بسیار بالا است

    کد خبر :529467
هزینه‌های درمانی

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به شاخص پوشش خدمات سلامت در سطح کشور، گفت: شاخص کشور ما از نظر پوشش خدمات سلامت تقریباً کمی از سطح متوسط بالاتر است، با این حال شاخص کاتاستروفی یا هزینه‌های کمرشکن درمانی ما هنوز بسیار بالاست.

دکتر حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در چهاردهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اهداف آموزش و پژوهش و ارائه خدمات در کشور، اظهار کرد: چند سالی است که دنیا در این رابطه بر سر یک تعریف مشترک به توافق رسیده و آن تلاش برای تحقق پوشش همگانی سلامت است که به هدف غایی تمام نظام‌های سلامت در سطح دنیا تبدیل شده و ما نیز برای تحقق این هدف تا سال ۱۴۱۴ برنامه ریزی کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا،وی با اشاره به تعریف پوشش همگانی سلامت، گفت: پوشش همگانی سلامت به این معناست که همه اقشار جامعه به کلیه خدمات مورد نیاز سلامت از خدمات پیشگیرانه تا درمانی و توانبخشی و تسکینی بدون اینکه دچار سختی مالی شوند، دست یابند.

حریرچی با بیان اینکه امروزه پوشش همگانی سلامت با یک شاخص ترکیبی اندازه گیری می‌شود، تصریح کرد: این شاخص‌ها شامل تمامی خدمات باکیفیت سلامتی می‌شود که مردم باید برای ارتقای سطح سلامت در اختیار داشته باشند.

وی با بیان اینکه دستیابی به خدمات مورد نیاز و حفاظت مالی سلامت برخی از این شاخص‌هاست، گفت: شاخص کشور ما از نظر پوشش خدمات سلامت حدود ۶۵ است که تقریباً کمی از سطح متوسط بالاتر است، با این حال از سوی دیگر شاخص کاتاستروفی یا هزینه‌های کمرشکن درمانی ما بسیار بالاست که اگر تغییری در سیاست‌های خود ایجاد نکنیم تا سال ۲۰۲۰ اگرچه خدمات بیشتری ارائه می‌شود ولی وضعیت شاخص کاتاستروفی ما به همین صورت باقی می‌ماند.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه برای اصلاح شرایط و تحقق پوشش همگانی سلامت باید مسیر خود را تغییر دهیم، گفت: متأسفانه ما تصور غلطی از سطح ارائه خدمات در کشور داریم، فکر می‌کنیم سطح ارائه خدمات ما خیلی بالاست در حالی که اینگونه نیست و سطح خدمات سلامت ما درست در حد متوسط جهانی است ولی از لحاظ شاخص کاتاستروفی یا هزینه‌های کمرشکن درمانی رقم ما بسیار بالاست و باید اقدامات اصلاحی را در نظر بگیریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید