هوای تهران امروز و فردا سالم است

  • اجتماعی
  • سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۴۵
    کد خبر :529287
هوای تهران

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از سالم بودن هوای تهران طی امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ اردیبهشت) خبر داد و گفت: امروز احتمال افزایش غلظت ذرات معلق وجود دارد.

حسین شهبازی  اظهارکرد: طبق نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، وزش باد در برخی ساعات امروز (۱۰ اردیبهشت) احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت، با این وجود شرایط سالم کیفیت هوا در بیشتر مناطق شهر تهران برقرار خواهد بود.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود تا صبحگاه فردا (۱۱ اردیبهشت) افزایش نسبی در غلظت برخی آلاینده‌ها مشاهده شود و از بعدازظهر همراه با افزایش میزان ناپایداری جوی، وضعیت کیفیت هوای پایتخت در شرایط بهتری قرار گیرد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان‌دهنده برقراری شرایط جوی نسبتاً ناپایدار در دهمین روز از اردیبهشت ۹۸ است که سبب بارش پراکنده و خفیف باران در صبح و وزش باد با بزرگی بالاتر از پنج متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی طی برخی ساعات روز خواهد شد.

به گفته شهبازی، به‌تدریج از شبانگاه از میزان ناپایداری جوی کاسته می‌شود و این شرایط تا صبحگاه فردا (۱۱ اردیبهشت) کم و بیش ادامه خواهد داشت. هرچند با تغییر شرایط جوی در بعدازظهر چهارشنبه به‌تدریج بر میزان ابرناکی و سرعت وزش باد طی برخی ساعات افزوده خواهد شد. همچنین دمای تهران تا روز آینده روند افزایشی دارد.

وی اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۱۰ صبح امروز ۷۲ و در شرایط سالم قرار دارد، همچنین در حال حاضر کیفیت هوای تهران ۷۲ و در شرایط سالم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید