نماینده ویژه آمریکا: حضور ایران در سوریه بحث اصلی ما در مذاکره با روس‌ها است

    کد خبر :529190
نماینده ویژه آمریکا

به گزارش بازتاب،فارس نوشت: نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه در مصاحبه‌ای گفت که موضوع حضور نیروهای ایرانی و گروه‌های وابسته به آنها، اولویت نخست مذاکره با روسیه خواهد بود.

«جیمز جفری» نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه روز دوشنبه مدعی شد که گروه تروریستی داعش همچنان توانایی‌های زیادی داشته و این گروه هنوز یک تهدید به شمار می‌آید.

وی که با اسکای‌نیوز مصاحبه می‌کرد، افزود: از موضع سازمان ملل متحد درباره قطعنامه 2254 که نقشه راهی برای حل بحران سوریه فراهم کرد، حمایت می‌کنیم.

شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه 2254 تحت عنوان «نقشه راه عملیات انتقال سیاسی در سوریه» را در آذر سال 1394 با اجماع کامل اعضاء به تصویب رساند.

در این قطعنامه اعضای شورای امنیت خواستار توقف جنگ و آغاز مذاکرات صلح از اول ژانویه 2016 میلادی زیر نظر سازمان ملل شده بود.

جفری در ادامه مصاحبه از نشست گروه آستانه درباره سوریه نیز انتقاد کرد و مدعی شد که نشست‌های آستانه نمی‌تواند هیچگونه پیشرفت ملموسی را در سطح تشکیل کمیته قانون اساسی ایجاد کند.

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه گفت که موضوع نیروهای ایرانی در سوریه را به عنوان اولویت نخست با روس‌ها مطرح خواهد کرد.

جفری اضافه کرد: مذاکرات نظامی و سیاسی با همپیمانان در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در سوریه ادامه دارد و در نهایت شاهد ائتلافی در شمال شرق سوریه خواهیم بود که گسترده‌تر از گذشته خواهد بود.

وی افزود: وظیفه نیروهای آمریکایی در سوریه مبارزه مداوم با داعش است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در ماه دسامبر سال گذشته اعلام کرد که تمامی نیروهای آمریکا از سوریه خارج خواهند شد اما تنها چند هفته بعد اعلام کرد که بخشی از نظامیان آمریکایی همچنان در سوریه باقی خواهند ماند.

بر اساس گزارش‌ها، مقامات دفاعی آمریکا قصد دارند یکهزار نظامی آمریکایی را همچنان در سوریه حفظ کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید