تخفیف ۵۰ درصدی به ساکنان محدوده های ترافیکی شهر تهران

    کد خبر :529020
سامانه تهران من

ساکنان محدوده‌های ترافیکی شهر تهران برای برخورداری از تخفیف ۵۰ درصدی هزینه عوارض می توانند در سامانه تهران من ثبت نام کنند.

ثبت‌نام از ساکنان محدوده کنترل آلودگی هوا (زوج یا فرد سابق) آغازشده است و ساکنان این محدوده پس از ورود اطلاعات در سامانه «تهران من» به نشانی My.tehran.ir باید به همراه مدارک اعلام‌شده به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه کنند.

عموم شهروندانی که در محدوده‌های ترافیکی شهر تهران سکونت دارند، مطلع باشند که در سال ۹۸ امتیازات ویژه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته‌شده است. این امتیازات علاوه بر ساکنان محدوده طرح ترافیک، به شهروندانی که در محدوده دوم سکونت دارند نیز تعلق می‌گیرد. محدوده دوم (زوج یا فرد سابق) بعدازاین، محدوده کنترل آلودگی هوا نامیده می‌شود.

در سال جاری، عوارض طرح ترافیک و همچنین عوارض طرح کنترل آلودگی هوا (که از اول تیرماه جایگزین طرح زوج یا فرد می‌شود) برای ساکنان محدوده‌ها نصف دیگران است. این به معنای تخفیف ۵۰ درصدی در هزینه‌ای است که بابت ورود به محدوده اول (طرح ترافیک) یا محدوده دوم باید پرداخت شود. خودروهایی که هم ساکن محدوده باشند و هم معاینه فنی برتر داشته باشند، از هر دو ضریب تخفیف به‌طور توأمان بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش مهر، همه ساکنان دو محدوده برای بهره‌مندی از این امتیاز، باید پس‌ازآنکه در سامانه «تهران من» ثبت‌نام کردند، در همین سایت اینترنتی از منوی سمت راست وارد قسمت «خدمات طرح ترافیک: شرایط خاص شهروندان» شوند و در صفحه «ساکنان محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا» اطلاعات محل سکونت خود را وارد کنند.

اطلاعات موردنیاز شامل شماره بلوک، شماره ملک، شماره آپارتمان و نوع ملک (مالک یا استیجاری) است. همچنین متقاضیان باید تصویر سند مالکیت یا اجاره‌نامه و نیز تصویر قبض عوارض نوسازی و عمران شهری را در همین صفحه بارگذاری کنند. عوارض سالیانه خودرو و بدهی طرح ترافیک این متقاضیان نیز باید تسویه شده باشد.

پس از واردکردن این اطلاعات در سامانه اینترنتی، شهروندان باید به‌صورت حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه و مدارک خود را ارائه کنند تا توسط کاربران این دفاتر مورد تأیید قرار گیرد. نتیجه این تأیید در سایت قابل‌مشاهده است.

شهروندان مطلع باشند؛ ساکنان محدوده دوم از تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آن محدوده برخوردار می‌شوند، اما ساکنان محدوده اول (طرح ترافیک) از تخفیف در عوارض هر دو محدوده برخوردار خواهند بود. همان‌طور که پیش‌تر اعلام‌شده، تردد در محدوده دوم (زوج یا فرد سابق) تا ۲۰ روز در هر فصل برای خودروهای پلاک تهران رایگان است و ربطی به زوج یا فرد بودن پلاک خودرو نخواهد داشت. این میزان مجاز برای خودروهای پلاک غیر تهران ۱۵ روز در هر فصل است. برای تردد در روزهای مازاد بر این تعداد روز، هزینه‌ای معادل نصف هزینه طرح ترافیک باید پرداخت شود.

درصورتی‌که خودرو وارد محدوده طرح ترافیک شود، دیگر عوارض محدوده دوم را نمی‌پردازد و صرفاً عوارض طرح ترافیک را می‌پردازد. در این صورت، روزی که خودرو وارد محدوده طرح ترافیک شده، جزو ۲۰ روز استحقاقی محدوده دوم محسوب نخواهد شد. به‌عبارت‌دیگر، ۲۰ روز استحقاقی خودروهای پلاک تهران مربوط به روزهایی است که آن‌ها در سایت ثبت‌نام کرده و صرفاً در محدوده دوم تردد داشته‌اند.

ساکنان محدوده طرح ترافیک که سال گذشته برای برخورداری از امتیاز مذکور در سامانه ثبت‌نام کرده و مدارک خود را در دفاتر خدمات الکترونیک شهر به تأیید رسانده بودند (اگر در بخش سکونت آن‌ها تاریخ پایان سکونت درج نشده باشد) نیاز به ثبت‌نام مجدد به‌عنوان ساکن محدوده طرح ترافیک ندارند.

ساکنان محدوده کنترل آلودگی هوا (زوج یا فرد سابق) که صرفاً برای عوارض مربوط به همان محدوده (روزهای مازاد بر تعداد مجاز) از امتیاز و تخفیف مذکور برخوردارند، از هم‌اکنون می‌توانند پس از ثبت مشخصات در سامانه «تهران من» به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه و مدارک مذکور را ارائه کنند تا سکونت آن‌ها در سامانه مورد تأیید قرار گیرد.

شهروندان محترم مطلع باشند؛ غیر از تأیید مدارک سکونتی که نیازمند مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک شهر است، کلیه اقدامات مربوط به طرح ترافیک عموم شهروندان به‌صورت غیرحضوری و در سامانه اینترنتی «تهران من» به نشانی My.tehran.ir انجام می‌گیرد و هیچ‌یک از مراحل ثبت‌نام، شارژ حساب و حتی حل مشکلات احتمالی نیاز به مراجعه حضوری نیست.

شماره تلفن ۱۳۷ داخلی ۵ به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی سوالات شهروندان محترم است و به‌علاوه هرگونه اعتراض، نیاز به بررسی مجدد یا درخواست نیز داخل سایت در بخش «پشتیبانی» قابل اعلام و پیگیری است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید