خدائیان تشریح کرد؛

پالایش ۱۴۲ میلیون پرونده در طرح ساماندهی بایگانی و اسناد

    کد خبر :529005
ساماندهی بایگانی و اسناد

معاون حقوقی سابق قوه قضائیه گفت: طی طرح ساماندهی بایگانی و اسناد که در دوره معاونت بنده انجام شد، ۱۴۲ پرونده پالایش و پرونده‌های بلااستفاده نیز به سند الکترونیکی تبدیل شد.

ذبیح‌الله خدائیان ظهر امروز در مراسم معارفه معاونت جدید این دستگاه، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خود در این مدت گفت: ما هنوز در نیمه راه هستیم و بودجه کافی برای انجام بسیاری از امور را نداریم اما خوشبختانه در این مدت، اقدامات خوبی انجام شده است که از تمامی مدیران و کارکنان معاونان حقوقی قوه قضائیه برای زحمات آنها تشکر می‌کنم.

خدائیان افزود: طرح ساماندهی بایگانی و اسناد در طول خدمت بنده اجرایی شد و بر اساس آن، ۱۴۲ میلیون پرونده، پالایش و ۱۰۸ هزار پرونده ثبت شد. پرونده‌هایی که بلااستفاده بود نیز به سند الکترونیکی، تبدیل و تحویل سازمان اسناد شد.

معاون حقوقی سابق قوه قضائیه تصریح کرد: در دیوان عالی کشور نیز تمامی پرونده‌ها اسکن شده و به سند الکترونیکی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده، ساماندهی مترجمان رسمی کشور بود که سابقه ۸۰ ساله داشت که این امر با بازرسی‌ها ساماندهی شد. برخی دارالترجمه‌های فعال در سطح کشور، فعالیتشان غیررسمی بود که ۱۴۸ مورد از این دارالترجمه‌ها را به سازمان بازرسی کشور معرفی کردیم.

خدائیان افزود: برنامه هیئت انتظامی مترجمین را ایجاد کردیم و ۱۷۰۰ بازرسی از مترجمین انجام شد. دو آزمون نیز از سال‌های ۹۴ و ۹۷ نیز برگزار کردیم که طی آن جذب مترجمین دو برابر شد.

به گزارش مهر، معاون حقوقی سابق قوه قضائیه اظهار داشت: از زحمات تمام همکارانم در معاونت حقوقی تشکر می‌کنم. خوشبختانه جناب مصدق بهترین گزینه برای معاونت حقوقی بودند. وی از چهره‌های برتر علمی و قضائی کشور است و پیشتر نیز با این معاونت همکاری داشته است.

وی در پایان از زحمات آیت‌الله اژه‌ای برای دقت وی در تنظیم و نظارت بر لوایح تشکر کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید