حراج اموال تامین‌اجتماعی مقرون به صرفه نیست/ تکلیف مدیریت سازمان مشخص شود

    کد خبر :528758

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه حدود ۲۲ ماه است که سازمان تأمین اجتماعی به لحاظ مدیریت عالی سردرگم و بلاتکلیف است، گفت: خواسته ۴۰ میلیون نفر از خدمات گیرندگان این سازمان این است که نسبت به تعیین تکلیف مدیریت این سازمان هر چه سریع‌تر اقدام شود.

بیات در همایش تأمین اجتماعی، کسب و کارهای نوین و رونق تولید با بیان اینکه سال ۹۷ برای ما سال سختی بود و یک روز آرام نداشتیم، افزود: اتفاقات سخت‌تر هم زمانی بود که آقای نوربخش و تاج‌الدین طی حادثه‌ای دلخراش فوت کرده و همه ما را عزادار کردند.

وی با بیان اینکه سال گذشته توانستیم منابع بیمه‌شدگان و پول آن‌ها را در سازمان تأمین اجتماعی در یک صندوق نگهداری کنیم، اظهار کرد: برای تحقق این موضوع تجمعات زیادی جلوی مجلس، شورای نگهبان و وزارت بهداشت داشتیم.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: امیدوارم تا با عزم ملی و یاری مسئولان این شعار تحقق یابد. کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران سازمان همسو با سیاست‌های نظام است و برای تحقق این شعار از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

پرداخت ۳۵۰۰ وام ۵ میلیونی به بازنشستگان آسیب دیده از سیل اخیر

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به بارندگی‌های امسال و وقوع سیل در برخی از استان‌های کشور نیز ادامه داد: منازل مسکونی تعدادی از همکاران، کارخانه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی براثر این سیل آسیب جدی دیدند. طی جلسات متعددی که با مسئولان داشتیم نامه‌ای به مدیران کل بیمه‌ای زده شد تا جایی که امکان دارد بازنشستگان آسیب دیده را شناسایی کنند؛ همچنین به توصیه مهندس زدا ۳۵۰۰ وام پنج میلیونی برای بازنشستگان کانون‌ها پرداخت خواهد شد.

وی در ادامه از کمک ۱۰۰ میلیون تومانی کانون عالی بازنشستگان خبر داد و گفت: همچنین کمک‌های جمع‌آوری شده از سوی کانون استان تهران ۵۰ میلیون و کانون شهرستان تهران نیز ۲۰ میلیون تومان بوده است. همچنین انتظار داریم تا در تفاهم با شرکت پارس الکتریک سفارش کنند تا تعدادی از وسایل مورد نیاز منزل این افراد تأمین شود.

بیات با اشاره به میزان افزایش مستمری سال ۹۸ نیز اظهار کرد: علیرغم اینکه خط فقر را ۳ میلیون تومان اعلام کرده بودند اما شورای عالی کار با جلسات فشرده تلاش کرد تا افزایش خوبی در زمینه حقوق‌ها اتفاق بیفتد، البته نه اینکه افزایش‌ها به شکل زیادی قابل توجه باشد اما افزایش حقوق برای ۵۰ درصد از بازنشستگان حداقل‌بگیر و زیرحداقل‌بگیر ۳۶.۵ درصد تعیین شد.

وی با اشاره به جلسات سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با کانون عالی بازنشستگان و پیشنهاد دو مدل برای این افزایش نیز تصریح کرد: بعد از جلسات فراوان دو مدل افزایش حقوق و مستمری پیشنهاد شد که یکی مربوط به پیشنهاد مجلس درباره حقوق شاغلین و بازنشستگان ۴۰۰ هزار تومان تا ۱۰ درصد و دیگری پیشنهاد شورای عالی کار برای افزایش مستمری سایر سطوح ۱۳ درصد + ۲۶۱ هزار تومان بود که پیشنهاد دوم پذیرفته و تصویب شد.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی ۲۲ ماه است که به لحاظ مدیریت عالی سردرگم و بلاتکلیف است، ادامه داد: خواسته مخاطبین این سازمان که ۴۰ میلیون نفر هستند، این است که ریاست تأمین اجتماعی هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود. از وزیر انتظار داریم که اگر قرار است مدیرعاملی انتخاب کند، باید هر چه سریع‌تر این مسئله انجام شود چرا که چشمان ۴۰ میلیون نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم به سازمان تأمین اجتماعی دوخته شده است.

بیات با اشاره به بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی و با بیان اینکه در بودجه سنواتی امسال قرار است ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت تهاتر شود، گفت: شتاب فروش و حراج اموال این سازمان در این شرایط مقرون به صرفه نیست. در مورد فروش شستا نیز اعلام آمادگی می‌کنیم که برای مثال شرکتی مثل پارس الکتریک که تأمین کننده وسایل منزل است را به عنوان سهامدار به ما واگذار کنند.

وی با بیان اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات جدی ماست، تأکید کرد: در برنامه ششم توسعه نیز به این موضوع اشاره شده است و امیدواریم که این کمیته به مدل‌های خوبی به این منظور برسد و یکی از آنها برای همسان‌سازی انتخاب شود.

به گزارش ایسنا، رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه یکی از طرح‌های سازمان تأمین اجتماعی اعزام افراد به مشهد مقدس در طرح کرامت رضوی بوده است، گفت: سالانه ۱۲۰ هزار نفر از نقاط مختلف کشور به این سفر اعزام می‌شوند. امسال نیز نگران بودیم که با این تغییرات چه اتفاقی در مورد این طرح می‌افتد که هیأت مدیره بودجه‌ای را به این بخش اختصاص داد و ۱۱ اردیبهشت‌ماه اولین اعزام از مناطق سیل زده انجام می‌شود. همچنین از آنجایی که اولین گروه اعزام شدگان با بدرقه جمعی از مسئولان همراه است، تعدادی نیز از تهران به این سفر اعزام می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به سطح بالای خدمات هتلینگ بیمارستانی به بازنشستگان نیز گفت: به نظر می‌رسد این سطح از خدمات نه تنها می‌تواند با بخش خصوصی رقابت کند بلکه حتی نسبت به این بخش بهتر انجام می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید