هشدار اقتصاددانان به ترامپ درباره نفت 100 دلاری

    کد خبر :528552
نفت 100 دلاری

اقتصاددانان موسسه آکسفورد با اشاره به لغو معافیت‌های نفتی ایران، به ترامپ در زمینه نفت 100 دلاری و کاهش رشد اقتصاد جهانی در سال 2020 هشدار دادند.

به گزارش بازتاب به نوشته روزنامه تلگراف، اقتصادانان بین‌المللی هشدار دادند که شوک نفتی ناشی از اقدامات «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا می‌تواند قیمت نفت را به بشکه‌ای 100 دلار برساند و احیای رشد اقتصادی برای سال آینده را از ریل خود خارج کند.

براساس این گزارش، دولت ترامپ قیمت نفت را هفته گذشته بالا برد؛ زمانیکه واشنگتن نگرانی‌ها در زمینه تامین نفت در بازارهای جهانی را با لغو معافیتهای نفتی ایران افزایش داد.

«آکسفورد اکونومیک» پیش بینی کرد، اگر قیمتهای جهانی نفت به بشکه‌ای 100 دلار برسد رشد تولید ناخالص جهانی ممکن است به 2.6 درصد برای سال 2020 کاهش یابد و تورم جهانی نیز به رقم 4 درصد افزایش پیدا کند.

تلگراف افزود: اقتصاددانان معتقدند که رشد اقتصادی جهانی در سال 2020 احیا خواهد شد و صندوق بین المللی پول نیز انتظار رشد 3.6 درصدی را برای سال آینده پیش بینی کرده است.

براساس این گزارش، تحلیلگران نگران هستند که با افزایش فشارهای ترامپ علیه ایران و ونزوئلا که هر دو از صادرکنندگان بزرگ نفت هستند، قیمتها رکورد چند سال اخیرا را بشکند و به بالاترین میزان خود برسد.

دوشنبه هفته گذشته کاخ سفید اعلام کرد که قصد ندارد معافیتهای نفتی برای واردات نفت از ایران را تمدید کند. دولت آمریکا سال گذشته به منظور جلوگیری از افزایش ناگهانی قیمت نفت به 8 کشور خریدار نفت ایران معافیت 180 روزه اعطا کرد. دوره این معافیتها روز 12 اردیبهشت به پایان خواهد رسید و واشنگتن اعلام کرده است که به منظور افزایش فشارهای علیه ایران دیگر این معافیتها را تمدید نخواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید