شکایت بنیاد مایکل جکسون از کارگردان جنجالی

    کد خبر :528531
کارگردان جنجالی

مدیر اجرایی بنیاد مایکل جکسون، شکایت علیه دن رید کارگردان مستندترک نورلند” را مورد لحاظ قرار می‌دهد.

جان برانکا، از مدیران اجرایی بنیاد مایکل جکسون، پس از سخنرانی در دانشگاه هاروارد، گفت: “آنها این داستان احمقانه را سر هم کرده‌اند چون پول می‌خواستند و ما اجازه نمی‌دهیم این قضیه بدون رسیدگی بماند.”

انجمن در روز ۱۶ آوریل، این اولین بار بود که جان برانکا درباره “ترک نورلند” علنی صحبت کرد و اذعان داشت که ممکن است به زودی دعوی قضایی دیگری ــ این بار علیه دن رید کارگردان این مستند ــ طرح کنند. برانکا و دو عضو دیگر از تیم حقوقی بنیاد مایکل جکسون، هاوارد وایتسمن و برایان فریدمن، شرکت‌کنندگان اصلی در میزگردی با عنوان “محاکمه توسط رسانه‌ها: گناهکار تا زمان اثبات بی‌گناهی” بودند که در مؤسسه علوم سیاسی هاروارد، در شهر کمبریج ایالت ماساچوست برگزار شد.

آن‌طور که سایت انجمن حامیان مایکل جکسون نوشته، تیم وکلا اظهارات تندی در مورد مستند و دن رید داشتند و به جمعیت حدوداً ۲۰ نفره‌ی حضار اعلام کردند که مصمم هستند تا از مایکل جکسون دفاع کنند و شهرت و خوشنامی او را که در پی مستند ترک نورلند خدشه‌دار شده است احیا کنند.

این مستند داستان‌های پرجزئیات و آزاردهنده‌ای را از زبان دو نفر که اتهامات کودک‌آزاری به مایکل زده‌اند شرح می‌دهد و هرگز به بنیاد فرصت پاسخگویی به این اتهامات را نداده است. بنیاد در ماه فوریه دادخواست ۱۰۰ میلیون دلاری علیه شبکه کابلی پولی HBO مطرح کرد و در آن مدعی شد که این شبکه مفاد یکی از بندهای عدم هتک حرمت در قراردادی جهت اولین پخش فیلم کنسرت “زنده در بخارست: تور دنجرس” جکسون در سال ۱۹۹۲ را نقض کرده است. پس از این دادخواست علیه HBO که در دست بررسی است، برانکا اعلام کرد که او و وکلای بنیاد اکنون در حال بررسی یک اقدام قانونی مستقیماً علیه دن رید هستند. البته او علل طرح دعوی را مشخص نکرد.

در پاسخ به اظهارنظرات برانکا، سخنگوی HBO گفته است: “دن رید یک فیلمساز اثبات‌شده و برنده جوایز است و ما به فیلمش اعتماد کامل داریم.”

از نظر برانکای ۶۸ ساله، که جکسون را شخصاً می‌شناخت و حتی یکبار جکسون ساقدوش او بوده است، این مستند بسیار ناجوانمردانه است.

برانکا بعد از پایان این رویداد به گزارشگر بیلبورد گفت: “آنها این داستان احمقانه را سر هم کرده‌اند چون پول می‌خواستند و ما اجازه نمی‌دهیم این قضیه بدون رسیدگی بماند. قضیه به همین سادگی است.”

او گفت این فیلم بنیاد را غافلگیر کرد زیرا “کاملاً در خفا” ساخته شده بود. او گفت که HBO و رید، هیچ‌کدام به بنیاد فرصتی ندادند تا اشتباهات موجود در فیلم را مشخص کنند یا از جانب جکسون نیز تمام آن وقایع مربوط به وید رابسون و جیمز سیفچاک را شرح دهند. به عقیده برانکا، فریدمن و وایتسمن رفتار رسانه‌ها با جکسون یکطرفه بوده است و چنین رفتاری تنها به خاطر فقدان قانونی برای محافظت از حقوق فرد متوفی در مقابل افترا و هتک حرمت امکان‌پذیر شده است.

برانکا معتقد است قانون مربوط به تهمت و افترا باید مورد ارزیابی مجدد قرار بگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید