دیلی میل: حملات داعش در بریتانیا و اروپا شدیدتر خواهد شد

    کد خبر :528469
حملات داعش

به عقیده سرویس اطلاعات داخلی انگلیس و سایر متخصصین، با شکست داعش در سوریه و عراق، شاهد حملات تروریستی بیشتری از این گروه تکفیری در خارج از خاورمیانه خواهیم بود.

 داعش قصد دارد توسط نیروهای عملیاتی «هسته‌های خفته» خود که در کمین موقعیت مناسب هستند، موجی از حملات تروریستی را در انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی به راه بیندازد.

به نوشته روزنامه «دیلی‌میل»، سرویس امنیت داخلی انگلیس (MI5) اعلام کرد در حال تحقیق بر روی برنامه‌هایی است که توسط گروه‌های تروریستی مخفی‌شده در بین جوامع غربی طراحی شده‌اند.

این تحقیقات پس از آن انجام می‌شود که فاش شد «عبداللطیف جمیل محمد» یکی از سرکرده‌های بمب‌گذاران داعشی سریلانکا در دانشگاه «کینگستون» انگلیس تحصیل کرده بود. زمان تحصیل او در این دانشگاه مطابق با سالی بود که قاتلان «لی ریگبی» در یک سخنرانی، مبادرت به نفرت‌پراکنی کرده بودند.

به گزارش فارس،جمیل محمد توسط یک گروه داعشی-بریتانیایی مشهور تعلیم دیده و به سوریه رفت. او قرار بود خود را در هتلی ۵ ستاره در سریلانکا منفجر کند اما گفته ‌می‌شود تصادفاً در مهمان‌خانه‌ای کوچک منفجر شد.

بازرسان ضدتروریسم می‌گویند جمیل محمد در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ در دانشگاه کینگستون تحصیل کرده و اکنون آن‌ها درحال تحقیق بر روی این موضوع هستند که آیا او در زمان زندگی در بریتانیا علایمی از خشونت را نشان داده یا خیر.

دانشگاه کینگستون روز جمعه با شدیدترین لحن ممکن فعالیت‌های افراطی را محکوم کرد.

رئیس‌پلیس انگلیس به‌خاطر نگرانی از حملات بیشتر افراط‌گرایان و تلافی راست‌گرایان، از کلیساها و مساجد این کشور خواسته است آموزش‌های مقابله با تروریسم را فرا بگیرند.

«چارلی وینتر» از «مرکز بین‌المللی مطالعات افراط‌گرایی» در دانشگاه «کینگز کالج» لندن گفت: «اکنون که داعش در سوریه و عراق شکست خورده، بیرون از این منطقه خشونت‌گراتر خواهد شد».

وینتر افزود: «این چشم‌اندازی تلخ است اما احتمالاً تلاش‌های بیشتر و متناوب‌تری برای انجام حملات را در آینده نزدیک شاهد باشیم».

«منصف المخایر» ایتالیایی الاصل که پیش‌تر عضو داعش بود نیز می‌گوید داعش با قاچاق صدها نفر به نقاط مختلف عراق و سوریه، در حال آماده شدن برای استقرار «هسته‌های خاموش» برای شروع فاز جدیدی از اعلام موجودیت خود و گرفتن انتقام است.

روز جمعه دبیر کل جنبش «عصائب اهل الحق» از گروه‌های وابسته به سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق تأکید کرد سفارت آمریکا از شکل‌گیری نسل جدیدی از داعش خبر می‌دهد تا مقدمات ایجاد آن را به صورت عملی فراهم کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید