تخریب کوره‌های تولید زغال در حسن آباد فشافویه

    کد خبر :528447
تخریب کوره‌های تولید زغال

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری از تخریب تعدادی کوره تولید زغال‌ غیرمجاز بر اساس شکایت‌های مردمی در حسن‌آباد فشافویه و مصدومیت کارشناس محیط زیست حین این ماموریت خبر داد.

زهره عبادتی اظهار کرد: روز گذشته عملیات پاکسازی و تخریب کوره‌های زغال‌گیری در منطقه فشافویه با دستور مقام قضایی از سوی حفاظت محیط زیست شهرستان ری و حضور بخشداری فشافویه و ماموران نیروی انتظامی شهرستان انجام شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این واحدهای غیرمجاز علاوه بر ایجاد آلودگی شدید هوا، منابع آب و خاک، تخلفاتی از جمله تصرف اراضی طبیعی، تغییرکاربری و تخریب اراضی کشاورزی و تهدید علیه بهداشت عمومی داشتند، تصریح کرد: در این عملیات تعداد هشت کوره غیرمجاز تولید زغال به‌طور کامل تخریب شد.

به گفته عبادتی شناسایی و برخورد با واحدهای غیر مجاز در دستور کار اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری قرار داشته است و با واحدهای آلاینده برابر قانون برخورد می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری در ادامه به مصدومیت یکی از کارشناسان این اداره حین ماموریت اشاره کرد و گفت: در پی اجرای دستور قضایی و حین انجام عملیات تخریب متاسفانه یکی از کارشناسان این اداره دچار سانحه سقوط به داخل یکی از کوره‌ها شد البته آن کوره قبل از وقوع حادثه تا حد زیادی خاموش شده بود. نیروهای حاضر در صحنه به سرعت نسبت به خروج وی اقدام و به مرکز درمانی منتقل کردند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه علت سقوط این کارشناس بیشتر به دلیل ساختار غیرمجاز و غیراصولی این کوره‌ها بود،اظهارکرد: این کارشناس در حال حاضر به علت سوختگی در یکی از مراکز درمانی تهران تحت رسیدگی و درمان است.

بر اساس گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، عبادتی در پایان گفت: فعالیت در حرفه محیط زیست تحت عنوان کارشناس و محیطبان همواره مخاطراتی به همراه دارد و افراد در این شغل کم و بیش در معرض حوادث غیرمترقبه و این چنینی هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید