مستند اسطوره اپرای جهان روی پرده نقره‌ای سینما

    کد خبر :528444
مستند اسطوره اپرای جهان

کار «لوچیانو پاواروتی»، آخرین مستند ران هاوارد به مراحل انتهایی خود رسیده است و به زودی زندگی این اسطوره ایتالیایی دنیای موسیقی در سینماها به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش بازتاب،فیلم مستند زندگی «لوچیانو پاواروتی» خواننده بلندآوازه اپرا به کارگردانی ران هاوارد فیلمساز آمریکایی به مراحل نهایی خود رسیده است.

این فیلم بعد از مستندهای «کیتی پری: بخشی از من»(۲۰۱۲)، «ساخت آمریکا»(۲۰۱۳) که مستندی درباره یک فستیوال موسیقی به همین نام است و به همت جی.زی رپر آمریکایی بنا نهاده شده است و «بیتلز: هشت روز در هفته»(۲۰۱۶)، چهارمین مستندنگاری ران هاوارد در حوزه موسیقی خواهد بود و جایگاه او را به عنوان یک مستندساز موسیقیایی بیش از پیش تحکیم می‌کند.

هاوارد در نمایشی اختصاص فیلم خود برای اعضای آژانس هنرمندان خلاق «CAA»، گفت: یکی از هدف‌های ما شناساندن اپرا به عنوان یک سرمایه بشری از طریق روایت داستان پاواروتی بوده است. او فردی بسیار کاریزماتیک بود و هاله‌ای الهام‌بخش به دور خود داشت.

هاوارد در ادامه خاطر نشان کرد که این اولین باری است که پروژه خود را بدون قلم و کاغذ و یادداشت‌برداری برای تغییرات مورد نیاز تماشا کرده است.

این مستند سیر زندگی لوچیانو پاواروتی ایتالیایی را از کودکی تا بدل شدن به یک اسطوره جهانی در زمینه موسیقی و فعالیت‌های خیرخواهانه دنبال می‌کند. در طول این فیلم مصاحبه‌های گوناگونی با اعضای خانواده و دوستان و همکاران پاواروتی وجود دارد و به پشت صحنه‌ها و برخی از معروف‌ترین اجراهاش همچون «O sole mio» و «Nessun dorma» سرک می‌کشد.

لوچانو پاواروتی در ۱۹۳۵ در مودنا ایتالیا متولد شد. پدر او خواننده آماتور ارتش بنیتو موسولینی و نانوا بود. لوچانو بعد از سالها تمرین صدا و نمایش‌های آماتوری به همراه پدر خود برای شرکت در مسابقاتی بین‌المللی به شهر والس رفت و موفق به کسب جایزه اول این مسابقه گردید و این مقدمه‌ای برای پیمودن مسیری حرفه‌ای شد. نقطه اوج او اما به سال ۱۹۹۰ برمی‌گردد زمانی که همراه با خوزه کارراس و پلاسیدو دومینگو، دو خواننده تنور اسپانیایی گروهی را تحت عنوان سه تنور تشکیل داده و در فینال جام جهانی فوتبال در رم ایتالیا یک کنسرت تلویزیونی اجرا کردند که در سال بعد جایزه گرمی را از آن خود کرد. او در سال ۲۰۰۷ و بعد از گذراندن یک دوره بیماری در ۷۱ سالگی درگذشت.

مطابق برنامه‌ریزی‌ها مستند «لوچیانو پاواروتی» در ۷ جون به اکران عمومی می‌رسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید