جهش دوباره شاخص کل بورس

    کد خبر :528390
بورس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز بکشنبه هشتم فروردین ماه ۹۸، با افزایش ۳۹۵۶ واحدی معادل ۱.۹۳ درصد به رقم ۲۰۹ هزار و ۲۴۳ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته نیز شاهد رشد ۱۵۱۰ واحدی معادل ۰.۷۴ درصد نماگر بورس بودیم.

امروز تالار شیشه‌ای در دومین روز کاری هفته، بازهم شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۱۴۰ واحدی معادل ۱.۹۳ درصد به رقم ۳۰ هزار و ۳۰۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۷۱۸ واحدی معادل ۱.۷۲ رصد، عدد ۴۲ هزار و ۵۷۷ واحد را به نمایش گذاشت.

به گزارش تابناک؛شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۵۰۰ واحدی معادل ۱.۷۲ درصد به رقم ۲۹ هزار و ۶۶۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۳۸۲ واحد افزایش معادل ۱.۸۹ درصد را رقم زد و به سطح ۲۳۶ هزار و ۲۷۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۴۰۱ واحد افزایش معادل ۲.۲۰ درصد به رقم ۱۵۷ هزار و ۶۵۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۵۹۰ واحد افزایش معادل ۱.۴۲ درصد همراه بود و عدد ۴۰۰ هزار و ۱۶۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۲:۱۰ داشت و در سطح ۲۰۹ هزار و ۲۶۴ واحد قرار گرفت.

امروز گروه فراورده‌های نفتی و بانکی‌ها، بیشترین حجم و ارزش بازار را در اختیار داشتند و شاخص گروه فنی و مهندسی با ۷۴ واحد رشد معادل ۴.۹۴، شاخص گروه سایر معادن با ۱۳۷۹ واحد معادل ۴.۴۶ درصد و شاخص گروه قند و شکر با ۱۲۳۴ واحد معادل ۴.۴۳ درصد در راس شاخص‌های گروه صنعت قرار داشتند.

امروز سهامداران برای خرید سهام گروه مپنا (سهامی عام) (رمپنا)، بانک ملت (وبملت)، موتوژن (بموتو)، لوله‌وماشین‌سازی‌ایران (فلوله)، صنایع کاشی و سرامیک سینا (کساوه)، کاشی پارس (کپارس) و کارخانجات‌داروپخش (دارو) به صف نشستند و در مقابل شاهد صفوف فروشو عرضه در نماد‌های بانک انصار (وانصار ۲) صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کیان (کیان)، بانک پارسیان (وپارس)، نهاد‌های مالی بورس اوراق بهادار (نبورس)، صکوک اجاره خلیج فارس (صفارس ۴۱۲)، صنایع‌ریخته‌گری‌ایران (خریخت) و دشت مرغاب (غدشت) بودیم.

همچنین نماد شرکت‌های فرآورده‌های تزریقی ایران (دفرا) ایران‌یاساتایرورابر (پاسا) نیروکلر (شکلر) لنت ترمزایران (خلنت) لیزینگ ایرانیان (وایران) سرامیک‌های‌صنعتی‌اردکان (کسرا) بورس کالای ایران (کالا) در معاملات امروز با بیشترین افزایش قیمت همراه بود و در مقابل نماد‌های معاملاتی بانک پارسیان (وپارس)، درخشان تهران (پدرخش)، صنایع‌ریخته‌گری‌ایران (خریخت)، شیرپاستوریزه‌پگاه‌خراسان (غشان)، معدنی دماوند (کدما)، سیمان‌خاش (سخاش) و پاکسان (شپاکسا) بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

امروز اطلاعیه عرضه اولیه یک شرکت تازه وارد بورسی منتشر شد و بر این اساس فردا دوشنبه مورخ ۰۹/۰۲/۱۳۹۸ تعداد دو میلیارد سهم معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری صدرتامین (تاصیکو) به عنوان پانصدوسی و دومین شرکت پذیرفته شده برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش استخراج کانه‌های فلزی و گروه طبقه استخراج سایر کانه‌های فلزی در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد تاصیکو به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد.

نماد معاملاتی شرکت تولیدی کاشی تکسرام (کترام ۱)) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، نیروکلر (شکلر ۱) و لیزینگ‌خودروغدیر (ولغدر ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، حق تقدم شرکت فولاد کاوه جنوب کیش (کاوهح) باتوجه به پایان دوره پذیره نویسی، سیمان‌فارس‌وخوزستان (سفارس ۱) و سپنتا (فپنتا ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشرمتوقف شدند و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های ایران یاسا تایر و رابر (پاسا)، تولیدی لنت ترمز ایران (خلنت) باتوجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، نیروکلر (شکلر)، حق تقدم شرکت گروه دارویی البرز (والبرح) با توجه به اعلام مهلت پذیره نویسی بازگشایی شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید