سردار رحیمی: پرونده قضایی در طرح «امنیت اخلاقی» تشکیل نمی‌شود

    کد خبر :528375
طرح «امنیت اخلاقی»

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه این روزها بحث «امنیت اخلاقی» مطرح است، گفت: افرادی که در جامعه ایران حرکت می‌کنند باید شئونات را رعایت کنند؛ این در حالیست که این افراد بحث پرونده قضایی و دادسرا نخواهند داشت.

سردار حسین رحیمی در سومین همایش بزرگداشت روز روانشناس و مشاور با بیان اینکه نیروی انتظامی به عنوان مجموعه خدمتگزار اقشار جامعه از جمله سازمان‌ها و نهادهایی است که به مصداق کلام گهربار مقام معظم رهبری، نیروی مسلح اجتماعی است که با نیروهای مسلح دیگر متفاوت است، این موضوع به سبب این است که به طور دائم و روزانه همه ما به عنوان شهروند با پلیس و نیروی انتظامی در ارتباطیم و برخورد می‌کنیم.

سردار رحیمی با بیان اینکه نیروی انتظامی نه نسبت به نیروهای مسلح بلکه نسبت به تمامی سازمان هایی که در کشور فعال هستند از تنوع و تکثری برخوردار است، گفت: با اقشار و آحاد جامعه به سبب ماموریتها و نیازهای مردم ارتباط نزدیک و فراوانی دارد، لذا باید نیروی انتظامی حرکت جدی آغاز می‌کرد؛ بیش از دو دهه است که رویکرد نیروی انتظامی جامعه محوری و مردم مداری است و در این مسیر حرکت می کند، همچنین برای اینکه این مسیر به طور جدی اجرایی شود یک معاونت به نام معاونت اجتماعی نیروی انتظامی با سازگاری اجتماعی شدن پلیس و ارتباط بیشتر با مردم ایجاد شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه یکی از بخش‌های کار معاونت اجتماعی روانشناسی، مشاوره و کمک به افراد آسیب زا و آسیب پذیر است، یادآور شد: امروز می گویم که با افتخار نیروی انتظامی با رشد و تحول و همیاری که ایجاد شده اینگونه نیست که هر کسی را که به آگاهی و کلانتری منتقل کرد بلافاصله پرونده قضایی آن را تحویل دستگاه قضایی دهد؛ ما رویکرد مان را عوض کردیم.

وی تاکید کرد: حتی در حوزه پلیس راهنمایی و رانندگی نیز که زمانی رئیس راهنمایی و رانندگی بودم، برگزاری و راه اندازی کلاسها را آغاز کردیم، بر این باور بودیم که بسیاری از رانندگانی که دچار آسیب‌های جسمی می شوند ناشی از عدم آگاهی و مشاوره آنها است.

بنابر اظهارات سردار رحیمی، روزانه صدها نفر در پلیس راهنمایی و رانندگی در حال آموزش هستند.

وی ادامه داد: در مقطع جدیدی که به عنوان پلیس پایتخت منصوب شدم اتاق کلاسی را در تمام کلانتری ها ایجاد کردم. ۸۵ کلانتری که در تهران فعال هستند، در آن ۸۵ دایره مشاوره و مددکاری اجتماعی فعال شده است و این رقم جدایی از ۱۱ مرکز مشاوره‌ای و ۱۱ سرکلانتری فعال است.

رحیمی افزود: بیش از ۸۵ درصد از پرونده‌هایی که به کلانتری‌ها ورود می کنند به جای اینکه به دادسراها بروند امروز با حضور مشاور و مددکار به صلح و سازش منجر می‌شوند و این اتفاق بزرگی است که در کشور رخ داده است.

به گزارش ایسنا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه با بیان اینکه این روزها بحث امنیت اخلاقی مطرح است، گفت: بنده یک رفتاری در منزلم دارم و یک رفتاری در کوچه و خیابان که به آن مراکز و اماکن عمومی می‌گوییم که بالاخره باید قوانین را رعایت کنیم. در بحث امنیت اخلاق عمومی، آنهایی که در جامعه ایران حرکت می‌کنند باید شئونات را رعایت کنند؛ حتی این افراد بحث پرونده قضایی و دادسرا نخواهند داشت و جمعی از خواهران و افرادی که جزو معاونت اجتماعی هستند بیشتر بحث مددکاری و مشاوره را برای این افراد انجام می‌دهند.

سردار رحیمی خطاب به روانشناسان ادامه داد: به عنوان فرمانده انتظامی دست همکاری به سمت شما دراز می‌کنم. صدها نفر به پلیس به عنوان مرجع قانونی مراجعه می کنند، این افراد به خدمات نیاز دارند. ۸۵ کلانتری به شما کمک خواهند کرد که بتوان با کمک بزرگان این مجموعه جامعه را آموزش دهیم. حدود ۸۰۰ تا هزار نفر از رانندگان در شهر تهران کشته می شوند و پنج شش برابر معلول می شوند. زمانی که بررسی می‌کنیم می‌بینیم این افراد با مشاوره، ارشاد و هدایت مشکلشان برطرف می‌شود.

وی افزود: اقدامات ایجادی در تمام بخش‌های مختلف در حوزه ناهنجاری‌های اجتماعی امروز در صدر امور پلیس قرار گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید