رونمایی از کتاب تئاتر از فراسوی جامعه و فرهنگ در خانه هنرمندان ایران

    کد خبر :52774

کتاب «تئاتر از فراسوی جامعه و فرهنگ» نوشته دکتر سیدمصطفی مختاباد در خانه هنرمندان ایران رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگاران پویا، آیین رونمایی از کتاب «تئاتر از فراسوی جامعه و فرهنگ» نوشته دکتر سیدمصطفی مختاباد چهارشنبه 21 تیر ساعت 18 در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

در این مراسم دکتر احمد کامیابی مسک، دکتر قطب الدین صادقی، دکتر سیدعبدالحسین مختاباد و استاد نصرالله قادری به سخنرانی خواهند پرداخت.

تئاتر از فراسوی فرهنگ و جامعه یک مطالعه بینارشته‌ای در حوزه تئاتر، جامعه شناسی و چند رشته دیگر است. در این کتاب هم در زمینه‌های نظری و تئوریک تئاتر مقالاتی ارایه شده و هم در حوزه‌های کارکردی و یا اجرایی تئاتر. این کتاب حاصل مطالعات و تحقیقات چندین ساله سیدمصطفی مختاباد در امر آموزش، پژوهش و کار اجرایی در تئاتر ایران بوده است.

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند چهارشنبه 21 تیر ساعت 18 به سالن امیرخانی خانه هنرمندان ایران مراجعه فرمایند.

«پل سیاه» و «پدر بلوط» در سینماتک خانه هنرمندان ایران

 دو فیلم مستند «پل سیاه» به کارگردانی ایوب مروانی پور و «پدر بلوط» به کارگردانی اعظم مرادی سه شنبه 20 تیر با همکاری انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی آیند.

پل سیاه به‌عنوان نخستین و طولانی‌ترین پل فلزی راه‌آهن ایران که دو سوی رودخانه کارون در اهواز را به‌هم پیوند داده است از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. مستند «پل سیاه» با پژوهش، نگارش و به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ایوب مروانی‌پور به بازنمایی سرگذشت شنیدنی این پل پرداخته و تاریخچه، نقش و اهمیت همه جانبه پل سیاه را در هشتاد سال گذشته به تصویر کشیده است.

مظفر افشار که اکنون هفتاد ساله است، حدود سی سال است که به کشت بلوط در لرستان و دامنه‌های زاگرس مرکزی مشغول است. مستند «پدر بلوط» با پژوهش و کارگردانی اعظم مرادی به بازنمایی گوشه‌هایی از زندگی و تلاش‌های پدر بلوط می‌پردازد.

علاقه‌مندان برای تماشای این دو مستند می‌توانند سه‌شنبه 20 تیر ساعت 18 به خانه هنرمندان ایران مراجعه فرمانید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید