انتخابات ریاست‌جمهوری باعت یاس و هزیمت دشمن خواهد شد

  • سیاسی
  • دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۶:۲۰

یک کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه، انتخابات دوازدهم باعث یاس و هزیمت دشمن خواهد شد، گفت: انتخابات ریاست‌جمهوری مواجهه مردم با غرب‌‌گرایان است

حمیدرضا مقدم فر کارشناس مسائل استراتژیک طی سخنانی با عنوان جریان شناسی انتخابات در اجتماع طلاب، مدرسان و فضلای تهرانی قم که در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه، جمهوری اسلامی از ابتدا شکل‌گیری تاکنون در عرصه سیاسی داخلی خود با 2 رویارویی و هم‌آوردی مواجه بوده است گفت: در یک سو، کسانی بودند که مبنای حرکت و کنش‌گری سیاسی شان مکتب نورانی امام راحل و باید و نبایدهای آن بوده است و این جریان همواره رفتار سیاسی خود را بر اساس گفتمان حاکم بر مکتب نورانی امام تنظیم کرده است.

وی افزود: این طیف که با عناوینی مثل نیروهای انقلابی، ارزشی، ایثارگر، جهادی و امثالهم، تاکنون شناخته شده‌اند، بر سرشاخصه‌های مکتب امام اصرار داشته و مفاهیم مثل انقلابی‌گری، دشمن ستیزی، استکبار ستیزی و دفاع از ارزش های انقلابی و اسلامی پیشخوان حرکت شان بوده است.

مقدم فر اضافه‌کرد: این طیف، تلاش برای خدمت به مردم و حل مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه و تامین امنیت و رفاه مردم را همیشه جز اولویت‌های خود قرار داده‌اند.

این مدرس دانشگاه گفت: در مقابل، افراد و جریانی بودند که در ابتدای پیروزی انقلاب به جای تکیه بر مکتب امام و آرمان های انقلاب اسلامی همیشه نگاهشان به غرب و مکاتب دولت غربی بوده است. این طیف در 38 سال گذشته هر وقت قدرت را در دست گرفت چه در قوه مقنته و چه در قوه مجریه به دلیل نوع تفکر انحرافی و گرایشات غیراسلامی و غرب‌گرایانه همیشه با انقلاب و طیف مقابل خود درگیر بوده‌ است.

وی افزود: این طیف گاهی در دولت بازرگان، گاهی در دولت بنی صدر، گاهی در قالب تکنوکرات‌های دولت مرحوم آقای هاشمی و گاهی در شکل کسانی در دولت خاتمی به دنبال لیبرالیزه کردن جامعه بودند بروز و ظهور پیدا کرده است.

مقدم با تاکید بر اینکه این هم آوردی دو جریان فکری به شکل دیگری در تاریخ مشروطه و به انحراف کشاندن آن، متولد شده و تداوم یافته است، افزود: در آنجا هم یک طرف منور الفکرهای در فرنگ تحصیل کرده و متاثر از آن جامعه بودند که باور و اعتقادشان این بود برای پیشرفت باید از فرق سر تا نوک پا فرنگی شد. در طرف دیگر کسانی بودند که اعتقادی به فرهنگ غرب نداشته و تکیه اصلی آنها به مکتب مترقی و نورانی اسلام بود.

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه گفت: امروز هم در آرایش و صف بندی های جامعه همین رویارویی دیده می شود در یک طرف مردم و نیروهای انقلاب هستند و در طرف دیگر غرب‌گرایانی که قدرت پیدا کرده و با همان تفکر منحط می‌خواهند قدرت را همواره در اختیار داشته باشند لذا نباید فریب عناوینی مثل چپ- راست- اصلاح طلب و اصولگرا را خورد چرا که اصل داستان 2 نگاه و 2 تفکر است.

وی گفت: تفکری که امروز توانمندی بزرگ ملت ایران را محصور آبگوشت‌ بزباش و قورمه سبزی می‌داند همانی است که در دوران پهلوی دوم و در مجلس شورای ملی گفت ملت ایران لول‌هنک آفتابه هم نمی‌تواند بسازد و ما باید وابسته باشیم تا پیشرفت کنیم.

مقدم فر رقابت سلایق مختلف در انتخابات را موضوع پسندیده و البته از ضروریات نظام دانست و گفت: این موضوع رقابت سلایق سیاسی درون نظام که جملگی معتقد به قانون اساسی و شاخصه های خط امام که در راس آن ضدیت با شیطان بزرگ یعنی آمریکا هستند، بحث دیگری است و نباید این 2 را با یکدیگر اشتباه گرفت.

یک کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه، انتخابات دوازدهم باعث یاس و هزیمت دشمن خواهد شد، تاکید کرد: نگرانی‌ آنجاست که تفکر انحرافی غرب‌گرایانه که اهلیتی ندارند پست‌های مهم نظام را اشغال کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید