دعوت از ناشران برای چاپ کتاب عاشورایی ویژه کودک و نوجوان

    کد خبر :52767

دبیر پویش مطالعاتی روشنا از ناشران کودک و نوجوان دعوت کرد تا با انتشار اثر در حوزه‌های آئینی در برگزاری این پویش مشارکت کنند.

محمد شفیعی، دبیر پویش مطالعاتی روشنا، در خبرنگاران پویا، فعالیت در حوزه ادبیات کودک و نوجوان را یکی از برنامه‌های این پویش خواند و گفت: پویش روشنا در دوره‌های گذشته خود در کنار معرفی کتاب‌ برای گروه سنی بزرگسال، سعی داشت تا با معرفی اثر خوب، مخاطب کودک و نوجوان را نیز به سمت مطالعه کتاب‌های مناسب سوق دهد و هدایت کند، اما متأسفانه بازار کتاب کودک از جهت انتشار کتاب با محتوای قابل قبول در حوزه موضوعات دینی و آئینی دوران فقر خود را سپری می‌کند.

وی ادامه داد: ما در مدت برگزاری دوره‌های گذشته کتاب‌های کودک و نوجوان را بررسی و با نظر کارشناسان یک کتاب را به عنوان محور پویش در این بخش معرفی می‌کردیم، اما بررسی‌های اخیر حکایت از این دارد که کتاب خوب در بازار نشر ایران برای گروه سنی کودک و نوجوان کم چاپ می‌شود؛ از این جهت از ناشران دعوت می‌کنیم تا با انتشار کتاب مناسب و خوب در حوزه ادبیات عاشورایی، به این پویش بپیوندند.

دبیر پویش مطالعاتی روشنا به تجربه دوره‌های گذشته در زمینه چاپ کتاب برای گروه سنی کودک و نوجوان با موضوعات آئینی اشاره کرد و یادآور شد: کتاب «محمد مثل گل بود» در سال 93 همزمان با اهانت شارلی ابدو به ساحت پیامبر اعظم(ص) به عنوان یکی از آثار پویش «عشاق محمد» معرفی شد. این اثر به دلیل کیفیت خوبی که داشت 210 هزار نسخه در زمان برگزاری پویش منتشر و توزیع شد و با استقبال خوبی همراه بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید