صاحبان دکل‌های حفاری در برابر ترامپ

    کد خبر :527573
صاحبان دکل‌های حفاری

اگرچه ترامپ در همراه کردن سعودی ها با سیاست های خود موفق عمل کرده است، اما همچنان ناتوان در جلب رضایت و همراهی تولیدکنندگان داخلی نفت با برنامه های خود است.

بازار نفت یکی از پرتنش ترین هفته های معاملاتی را پشت سر گذاشت. پس از اعلام لغو معافیت تحریم های ایران، قیمت ها از رشد قابل توجهی در بازار برخوردار شدند. قیمت نفت برنت به بالاترین میزان در سال جاری میلادی و طی 6 ماه گذشته رسید.

کاخ سفید برای فروکش کردن شیب تند قیمت ها از همراهی سعودی ها و اماراتی ها برای جایگزینی با ایران سخن گفت که منجر به کاهش قیمت ها در روز پایانی هفته شد. آژانس بین المللی انرژی نیز در گزارش خود افزایش تولید در ایالات متحده و همچنین توانایی عربستان سعودی در تامین میزان نفت حذف شده از سوی ایران را مطرح کرد که در کاهش قیمت ها اثرگذار بود.

به گزارش اقتصادآنلاین؛اما بعد از این تحلیلگران با اشاره به اینکه عربستان دست روی ذخایر اندوخته خود گذاشته است اظهار داشتند این بازی آمریکا، عربستان و متحدان خلیج فارس در آینده رشد قیمت ها را در پی خواهد داشت.

روز گذشته تعداد دکل های حفاری ایالات متحده توسط بیکر هیوز مشخص شد، اگرچه ترامپ در همراه کردن سعودی ها با سیاست های خود موفق عمل کرده است، اما همچنان ناتوان در جلب رضایت و همراهی تولیدکنندگان داخلی با برنامه های خود است. کاهش دکل دهای حفاری اکنون به یک رکورد طی یک سال گذشته رسیده است، مجموع دکل های حفاری نفت و گاز آمریکا در هفته ای که گذشت 10 دستگاه کاهش یافت. این پایین ترین سطح دکل های حفاری از ژانویه 2018 می باشد. تعداد دکل های فعال نفت با کاهش 8 دستگاهی به 846 و دکل های فعال گاز با سه دستگاه کاهش به 215 رسیده است.

پلاتس در گزارشی نوشته است برخی صاحبان دکل های حفاری به رغم افزایش قیمت نفت باز هم در هفته های آینده تعداد دکل ها را کاهش خواهند داد. صاحبان دکل های حفاری که کاهش قیمت نفت و به صرفه نبودن سطوح قبلی قیمت ها را یکی از دلایل کاهش فعالیت دکل ها بیان می کردند، به رغم رشد قیمت طلای سیاه در هفته گذشته بازهم به این روند کاهشی ادامه خواهند داد. جان لنیسی یکی از صاحبان دکل های حفاری به پلاتس گفته است حتی با وجود قیمت های فعلی، وضعیت یکنواخت دکل های حفاری طی سه ماه آینده ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهور آمریکا هنوز در جلب رضایت صنعت گران داخلی و گسترش متحدانش ناموفق است و قیمت نفت با وجود آنکه در آخرین معاملات هفته با یک ریزش قابل توجه روبرو شد، اما با آغاز به کار بازارهای جهانی، کاهش قابل توجه دکل های حفاری تاثیر خود را بر بازار نفت نشان خواهد داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید