کمیته ملی المپیک ایران و کرواسی تفاهمنامه همکاری امضا کردند

  • ورزشی
  • شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۳:۵۵
    کد خبر :527507

روسای کمیته‌های ملی المپیک ایران و کرواسی امروز تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش بازتاب و به نقل از سایت کمیته ملی المپیک، زلاتکو ماتِسا رئیس کمیته ملی المپیک کرواسی به همراه نایب رئیس، دبیر و مدیر روابط بین الملل کمیته المپیک و رئیس فدراسیون هندبال این کشور برای ملاقات با مسئولان ورزش کشورمان به تهران سفر کردند که صبح امروز با حضور در کمیته ملی المپیک در دیدار با سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک به امضاء تفاهمنامه همکاری بین کمیته ملی المپیک دو کشور پرداختند.

در این دیدار که شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک، کیکاووس سعیدی خزانه دار، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی، علیرضا رحیمی عضو هیئت اجرایی، مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو و رئیس کمیسیون بین الملل، عاطفه اسلامیان مدیر روابط بین الملل و هیئت همراه زلاتکو ماتسا حضور داشتند دکتر صالحی امیری ضمن خیر مقدم به همتای کرواسی خود در ابتدا درباره تمدن و فرهنگ غنی ایران مطالبی را عنوان کردند و به ظرفیت بالای ورزش کشورمان و علاقه مردم به ورزش پرداختند.

صالحی امیری ضمن تاکید بر اهمیت همکاری دو کشور گفت: آنچه که برای ما اهمیت دارد، تقویت تعامل و دیپلماسی ورزشی است و اینکه تجربه جهانی را در ورزش کشورمان افزایش دهیم، همچنین سایر کشورها نیز تجربه بیشتری از ایران داشته باشند؛ پیش بینی می کنم آینده خوبی در حوزه ورزش با کشور کرواسی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در مذاکراتی که تاکنون با ماتسا و هیئت همراه وی داشتیم در سه محور توافق کردیم؛ برخی از فدراسیون های ورزشی کشورمان تقاضای همکاری با کرواسی برای جذب مربی و برگزاری دوره های آموزشی داشتند که البته این همکاری دوجانبه خواهد بود چرا که در بعضی از رشته ها همچون کشتی، وزنه برداری، کاراته و ووشو ما می توانیم به آنان کمک کنیم و در رشته هایی مثل فوتبال، هندبال، شنا، واترپلو و بسکتبال ما به مربیان کروات نیاز داریم.

صالحی‌امیری افزود: با توجه به نزریک شدن به المپیک ۲۰۲۰ توکیو و نیاز به برگزاری اردوهای بیشتر و شرایط آب و هوایی خوب کرواسی در اروپا و همچنین تمایل و علاقمندی مردم دو کشور به یکدیگر برگزاری اردوی مشترک از حوزه های همکاری مورد نظر ماست.

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان تاکید کرد: در نظر داریم ضمن بازدید ماتسا و هیئت همراهش از دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر، در زمینه علمی و دانشگاهی و برگزاری دوره های تخصصی نیز با کشور کرواسی همکاری داشته باشیم.

سپس زلاتکو ماتسا رئیس کمیته ملی المپیک کرواسی گفت: حدود بیست سال پیش با پست متفاوتی به ایران سفر کردم و بسیار خوشحالم که با لطف و عنایت صالحی امیری و دعوت او دوباره به کشور شما سفر کردم. ایران را به خوبی می شناسم، کشوری بزرگ و دارای تمدنی غنی است، امیدوارم دکتر صالحی امیری مجددا هم من را به ایران دعوت کنند.

وی ادامه داد: تفاهمنامه امروز بین دو کشور که اهمیت بسیاری دارد. حول وحوش چند محور از جمله همکاری دوجانبه بین فدراسیون های ملی طرفین، تبادل مربی و ورزشکار، برگزاری کمپ های تمرینی در رشته های مختلف و تحقیق و پژوهش در حوزه ورزش است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید