سومین رشد بزرگ تولید نفت جهان مربوط به عراق خواهد بود

    کد خبر :527474
تولید نفت جهان

طبق اعلام آژانس بین‌المللی انرژی، در طول یک دهه آینده، عراق سومین رشد بزرگ تولید نفت جهان را به خود اختصاص خواهد داد و میزان تولیدات خود را ۳۰ درصد بالا خواهد برد.

به گزارش بازتاب به نقل از بلومبرگ انگلیسی، طبق اعلام آژانس بین‌المللی انرژی، در طول یک دهه آینده، عراق سومین رشد بزرگ تولید نفت جهان را به خود اختصاص خواهد داد و میزان تولیدات خود را ۳۰ درصد بالا خواهد برد.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که تا سال ۲۰۳۰ تولید نفت عراق به ۶ میلیون بشکه در روز خواهد رسید و جایگاه کانادا را به عنوان چهارمین تولیدکننده بزرگ نفت جهان به دست خواهد گرفت. این درحالی صورت می‌گیرد که عراق پس از چندین دهه جنگ و تحریم به دنبال بازسازی و توسعه صنعت نفت خود می‌باشد.

با این حال آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش خود گفته است که رشد صنعت نفت عراق از آن‌چه در ابتدای این دهه دیده شد، کمتر خواهد بود، چراکه این کشور درحال رقابت برای به دست آوردن سرمایه‌گذاری و متخصصان خارجی است و برای تزریق آب کافی جهت حفظ فشارمیادین نفتی خود، با مشکل مواجه شده است. این چشم‌انداز نسبت به چشم‌انداز قبلی این آژانس که ۷ سال پیش منتشر شده بود، کاهش یافته است. در آن زمان پیش‌بینی شده بود تولید نفت عراق تا سال ۲۰۳۰ به ۷.۵ میلیون بشکه در سال برسد.

این سازمان پاریسی در بیانیه جدید خود اعلام کرده است: عراق پتانسیل عظیمی دارد اما مسیر پیش روی این کشور برای افزایش تولید، بدون مانع نیست.

آژانس اعلام کرد سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز عراق که در سال ۲۰۱۴ به بیش از ۲۰ میلیارد دلار رسیده بود، در حال حاضر به سالی ۱۲ میلیارد دلار کاهش یافته است. هرچند کاهش هزینه‌های پروژه‌ها، بخشی از تأثیر منفی افت سرمایه‌گذاری بر تولید را خنثی کرده است.

یکی از مهم‌ترین نیازهای صنعت نفت عراق، منابع آب است، چراکه میادین نفتی عراق برای پایدار ماندن خود نیاز به تزریق آب جهت حفظ فشار، دارند. تقاضای آب در بخش نفتی عراق تا سال ۲۰۳۰ با ۶۰ درصد افزایش، به ۸ میلیون بشکه در روز، افزایش خواهد یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید