سرخو: معاونان قالیباف برای فعالیت در ستاد انتخاباتی استعفا دهند

  • سیاسی
  • دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۶:۱۷

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران، در مورد این نامه گفت: اعضای شورای شهر طی نامه‌ای از وزارت کشور درخواست کردند که تخلفات احتمالی شهردار در هنگام انتخابات را بررسی کند و با دقت و نظارت بیشتری عملکرد نامزد انتخابات ریاست جمهوری رصد کند. البته در نامه گفته نشده است که تخلف آشکار است.

محسن سرخو در رابطه با موارد ذکر شده در نامه افزود: اگر معاونین شهردار قصد دارند در ستاد انتخاباتی قالیاف کار کنند باید مانند معاونین روحانی از سمت خود استعفا دهند. نمی شود که هم معاون شهرداری باشند،هم تمام وقت در ستادهای انتخاباتی شهرهای مختلف فعالیت کنند!

این عضو شورای شهر در ادامه تصریح کرد:نکته مهم دیگری که در نامه ذکر شده، مراقبت از امکانات و منابع شهرداری است چرا که امکان دارد از این امکانات در راستای تبلیغات انتخاباتی استفاده شود.

سرخو در پاسخ به این سوال که چرا اعضای شورای شهر به جای صحن شورا مشکل خود را در نامه‌ای  خطاب به وزیر کشور مطرح کرده‌اند،گفت:از یک سال پیش بارها در صحن علنی شورا در این مورد تذکر دادم و اعلام کردم اگر شهردار می‌خواهد کاندیدا شود،باید بخشنامه‌هایی در رابطه با  نظارت بر منابع و امکانات شهرداری صادر شود.اما با وجود این تذکرات هیچ حرکتی در این رابطه صورت نگرفت.

او در انتها با تاکید بر اینکه وزارت کشور مسئول انتخابات است نه شورا افزود: برخی دیگر از اعضای شورا نیز واکنش‌هایی نشان دادند اما باز هم شاهد بی تفاوتی برخی از اعضای شورا و شهردار بودیم.این نامه بیش از هر چیز جنبه اطلاع رسانی دارد وخطاب به وزارت کشور  به عنوان برگزار کننده نوشته شد،چرا که شورای شهر مسئولیتی در قبال برگزاری انتخابات ندارد و مسئول با وزارت کشور است.

لازم به ذکر است در این نامه سرگشاده که توسط 14 نفر از اعضای فعلی شورای شهر به امضا رسیده است موارد زیر به عنوان تخلفات احتمالی شهرداری در انتخابات ذکر شده است:

1: بررسی وضعیت مرخصی شهردار تهران و فعالیت ایشان جهت تبلیغات انتخاباتی

2: بررسی وضعیت استعفا یا مرخصی معاونین و مدیران شهرداری تهران که به عنوان فعالان ستاد انتخاباتی جناب آقای دکتر قالیباف در حال خدمت می‌باشند.

3: بررسی نحوه و یا عدم استفاده از امکانات شهرداری تهران به ویژه امکانات موسسه همشهری

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید