شورولت کوروت ZR1 مدل ۲۰۱۹ با تیونینگ هنسی رونمایی شد

  • خودرو
  • شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۳۰
    کد خبر :527316

هنسی نسخه‌ای از شورولت کوروت ZR1 مدل ۲۰۱۹ را تیونینگ کرده است و قدرت این خودرو به ۱۲۰۰ اسب‌بخار افزایش داده است.

شورولت کوروت ZR1 مدل ۲۰۱۹ قوی‌ترین و سریع‌ترین نسخه از کوروت است که تاکنون تولید شده‌اند. کوروت ZR1 جدید قوی‌ترین کوروت موتورجلو است که تا بحال شورولت ساخته است و پس از آن شورولت بنا دارد تا با کنار گذاشتن سنت خود کوروت را به‌صورت موتور وسط تولید کند.

شورولت کوروت ZR1 در حالت استاندارد ۷۵۵ اسب‌بخار قدرت و ۹۷۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. گرچه این اعداد به خودی خود فوق‌العاده هستند اما نه برای تیونری مثل هنسی. به همین دلیل هنسی خود دست به کار شده است و قدرت کوروت ZR1 را تا ۱۲۰۰ اسب‌بخار ارتقا داده است.

هنسی در این پروژه که با نام HPE1200 معرفی شده است قدرت پیشرانه‌ی V8 سوپرشارژردار ۶.۲ لیتری کورت را تا ۱۲۰۰ اسب‌بخار و گشتاور آن را تا ۱۴۴۵ نیوتون‌متر افزایش داده است. پروژه‌ی هنسی به همین مورد ختم نمی‌شود بلکه این شرکت برای شورولت کوروت ZR1 سه کیت تیونینگ را معرفی کرده است که HPE1200 قوی‌ترین آن‌ها است. دو کیت دیگر نیز با نام‌های HPE1000 و HPE850 همان‌طور که از نامشان مشخص است به ترتیب ۱۰۰۰ و ۸۵۰ اسب‌بخار قدرت دارند.

هنسی این کیت را برای بنزین مسابقه‌ای طراحی کرده است و باید حتما بنزین مخصوص با عدد اکتان ۹۳ تهیه شود. غول دنیای تیونینگ برای دستیابی به چنین قدرتی تغییرات زیادی را در پیشرانه‌ی کوروت اعمال کرده است که شامل پورت سوپرشارژر، تعویض پولی‌های پایینی و بالایی پیشرانه، نصب میل‌سوپاپ جدید، پورت سرسیلندر، سوپاپ‌های ورودی و خروجی تقویت شده، استفاده از فنر سوپاپ‌های جدید، دریچه‌ی گاز جدید، هدرز اسپرت و نصب مبدل کاتالیسیت جدید هستند.

هنسی اعلام کرده است که تغییراتی را روی جعبه‌دنده‌ی خودکار کوروت نیز انجام داده است تا با توان بالای پیشرانه‌ همخوانی داشته باشد؛ اما جعبه‌دنده‌ی دستی ۷ سرعته نیازی به تغییرات ندارد. هنسی همچنین تغییراتی روی سیستم ترمز و تعلیق کوروت ZR1 انجام نداده است و به نظر می‌رسد که کوروت در این بخش‌ها می‌تواند توان بالای پیشرانه را مهار کند. در انتها نیز این کیت‌ها به همراه ضمانت ۳ ساله یا ۶۰ هزار کیلومتری را ارائه می‌کند. هنسی در مورد شتاب نسخه‌ی ۱۲۰۰ اسب بخاری چیزی اعلام نکرده است اما اعلام کرده است که مدل ۱۰۰۰ اسب بخاری می‌تواند در ۲.۳ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و در ۹.۴ ثانیه نیز به سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت این مدل نیز به ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت ارتقا پیدا کرده است.

کیت HPE1000 در بیشتر بخش‌ها با HPE1200 یکسان است به جز سوپرشارژر، دریچه‌ی گاز و قابلیت کار با سوخت مسابقه‌. کیت HPE850 نیز شامل هیچ تغییری در قطعات داخلی پیشرانه نمی‌شود و فقط قطعات خارجی پیشرانه تعویض می‌شوند. قیمت این مدل هنوز اعلام نشده است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید