توضیحات مهم جنیدی در ارتباط با طرح دعوا علیه آمریکا

  • سیاسی
  • شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۵۹
    کد خبر :527305
جنیدی

معاون حقوقی رئیس جمهور در ارتباط با طرح دعوا علیه امریکا توضیحاتی ارائه داد.
لعیا جنیدی در توضیح اظهارات اخیرش مبنی بر طرح دو دعوا علیه امریکا جهت جلوگیری از رسیدن کمک‌های بین‌المللی به مردم سیل زده ایران اظهار کرد: یک دعوا در دادگاه دادگستری بین‌المللی است؛ که دادخواستش داده شده است، بخش مربوط به سیل‌زدگان اخیر هم به عنوان مستندات دادخواست موجود، به پرونده آن دعوا اضافه شده است.

وی ادامه داد: در عین حال این اتفاق نقض دستور موقت هم هست، چون دستور موقت کمک‌های بشر دوستانه یا حتی معاملات مربوط به کمک‌های بشر دوستانه را هم دادگاه دادگستری بین‌المللی گفته که باید آزاد باشد. البته این موضوع با دادگاه دادگستری بین‌المللی است که در تفسیر عهد نامه این قسمت را جزو صلاحیت‌های خودش بداند. این مهم است که این موضوع را این دادگاه جزو صلاحیت‌های خودش می‌داند یا خیر.

به گزارش نامه نیوز، جنیدی در پایان گفت: به غیر از آن ممکن است همه مردم نخواهند خسارات خود را مطرح کنند. بخشی از اقشاری که در زمان سیل نیازمند اقلامی بودند که باید به آن‌ها می‌رسیده مستحق این امر بودند بخواهند در بخش مسئولیت مدنی همین دادگاه حضور پیدا کنند. مردم آسیب دیده لازم است بدانند که در اثر تحریم این اتفاق افتاده است و ممکن است گروه‌هایی از مردم در این چارچوب بخواهند طرح دعوا کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید