تیونینگ فنی و آیرودینامیک جدید G-Power برای بی ام و M2 معرفی شد

  • خودرو
  • شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۴۴
    کد خبر :527297

شرکت G-Power به‌تازگی بسته قدرتی جدیدی برای بی‌ام‌و M2 در نظر گرفته که قدرت آن‌ را تا ۶۸۰ اسب‌بخار افزایش می‌دهد.

تیم M پاور بی‌ام‌و با معرفی نمونه M2 Competition، فاصله بین خانواده M2 و M4 را در سبد محصولات بی‌ام‌و کمتر کرد. بی‌ام‌و برای نمونه‌های پایه‌ای M2 هم پیشرانه S55B32 را در نظر گرفته که متعلق به خانواده M3 و M4 است. این پیشرانه به‌روزرسانی شده و اکنون می‌تواند ۴۱۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند. باوجوداین، شرکت G-Power به‌تازگی نگاه دقیق‌تری به بی‌ام‌و M2 انداخته و با به‌روزرسانی پیشرانه، قدرت آن‌ را به‌طور خارق‌العاده‌ای افزایش داده است.

به‌لطف مهندسان این شرکت، اکنون پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر این نمونه ۶۸۰ اسب‌بخار قدرت و ۸۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این افزایش قدرت ناشی از تغییراتی همچون تقویت تیغه‌های توربین توربوشارژها برای کاهش دما و افزایش میزان بوست، سیستم اگزوز جدید و تغییر در برنامه‌ریزی ECU است. میزان بهره‌وری توربوشارژر‌ها هم با استفاده پوسته کمپرسور و خروجی جدید CNC شده، افزایش پیدا کرده است.

سیستم اگزوز بی‌ام‌و M2 جی پاور را به‌صورت تخصصی مهندسان این شرکت طراحی و از جنس فولاد ضدزنگ باکیفیت ساخته‌اند. بی‌ام‌و M2 تقویت‌شده‌ی تیونر G-Power درمقایسه‌با نمونه معمولی افزایش قدرت ۲۶۶ اسب‌بخار و افزایش گشتاور ۳۱۰ نیوتن‌متر را تجربه کرده است. با تغییرات انجام‌گرفته در پیشرانه، اکنون سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ این خودرو تنها در ۳.۲ ثانیه انجام می‌شود و بیشینه سرعت به ۳۳۰ کیلومتربرساعت می‌رسد.

با درنظرگرفتن این وضعیت، سرعت‌گیری بی‌ام‌و M2 جی پاور فقط ۰.۲ ثانیه کُندتر از فراری 488 GTB است. علاوه‌بر پیشرانه، سیستم تعلیق خودرو هم به‌روزرسانی شده و بی‌ام‌و M2 جی پاور اکنون از کویل‌اورهای مخصوص G2M RS به‌همراه رینگ‌های فورج بسیار سبک HURRICANE RR بهره می‌برد. در‌نتیجه، اکنون دینامیک و فرمان‌پذیری خودرو بهبود یافته است.

لاستیک‌های مخصوص میشلن با اندازه 285/25R20 در عقب و 245/30R20 در جلو هم وظیفه چسبندگی خودرو را برعهده دارند. قیمت درنظر گرفته‌شده برای این بسته تقویتی درمقایسه‌با سایر بسته‌های تیونینگی ارائه‌شده در گذشته، منصفانه به‌نظر می‌رسد. شرکت G-Power برای بسته کامل تقویتی خود قیمت ۲۲,۴۶۷ دلار را در نظر گرفته است. با احتساب قیمت پایه بی‌ام‌و M2 در آلمان و بسته جی پاور، قیمت این نمونه تقریبا به قیمت بی‌ام‌و M4 کوپه می‌رسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید