۹ استان منتظر «بارش باران» باشند/ تهران خنک می‌شود

    کد خبر :52728

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از تاثیرگذاری موج بارشی بر روی نوار شمالی کشور خبر داد و گفت: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۹ استان نوار شمالی کشور با بارش باران مواجه خواهند شد؛ دمای هوای تهران نیز خنک‌تر می‌شود.

احد وظیفه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران پویا درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: طی 72 ساعت آینده موج بارشی از روی نوار شمالی کشور عبور خواهد کرد و نقاط مختلف استانهای شمالی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به گذر موج بارشی از کشور، امروز و فردا استانهای ساحلی دریای خزر، بخشهایی از سمنان، گلستان و مناطقی از خراسان شمالی شاهد رشد ابر، بارش پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روز چهارشنبه نیز با تقویت جریانهای شمالی دمای هوا در نوار شمالی کشور به‌طور محسوسی خنک‌تر می‌شود؛ در همین مدت استانهای ساحلی دریای خزر، شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و شمال شرق کشور با افزایش ابر، بارش پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی مواجه خواهند شد.

به گفته وظیفه، طی سه روز آینده به‌دلیل تقویت جریانهای مرطوب جنوبی، در مناطقی از جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در ساعات عصر رشد ابر، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به بارشهای نوار شمالی کشور در روزهای آتی اظهار کرد: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بخشهایی از استانهای گلستان، مازندران، گیلان، خراسان شمالی، سمنان، خراسان رضوی، تهران، قزوین و البرز با بارش باران، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید مواجه خواهند شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: در سه روز آینده در شمال شرق و شرق کشور گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط، به‌ویژه در زابل با گرد و خاک همراه خواهد بود.

وظیفه با بیان اینکه از عصر سه‌شنبه و چهارشنبه افزایش سرعت باد در برخی مناطق کشور به‌وقوع می‌پیوندد، گفت: طی دو روز آینده با افزایش سرعت وزش باد در مناطق جنوبی سمنان، بخشهایی از استانهای اصفهان، قم، مرکزی، البرز، قزوین و جنوب تهران پدیده گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود ضمن اینکه بعدازظهر سه‌شنبه و طی روز چهارشنبه در مناطقی از استانهای خوزستان، ایلام و بوشهر گاهی وزش باد شدید و گرد وخاک رخ خواهد داد.

وی، شهرکرد با 13 درجه بالای صفر را خنک‌ترین و اهواز با 51 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و اظهار کرد: دمای هوای تهران امروز در گرم‌ترین لحظات به 40 درجه بالای صفر رسید که البته نیمه ابری بودن و شرجی شدن هوا بر شدت گرما در مناطق میانی تهران افزوده است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: دمای هوای استان تهران در دو روز آینده به سمت کاهش دما می‌رود و شاهد بهبود وضعیت و کاهش دمای چهار درجه‌ای دمای هوای خواهیم بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید