ولایتی: وضعیت مجمع تشخیص مصلحت نظام در آینده‌ای نه چندان دور روشن خواهد شد

    کد خبر :52725

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد که وضعیت مجمع در آینده‌ای نه چندان دور روشن خواهد شد.

به گزارش بازتاب به نقل از ایلنا، علی اکبرولایتی مشاور مقام معظم رهبری و رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص تکلیف ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران گفت: اطلاعی ندارم ولی بدون تردید در آینده‌ای نه چندان دور ان شاء‌الله وضعیت مجمع روشن خواهد شد.

او با بیان اینکه ما منتظر هستیم تا ببینیم تصمیم نظام در این مورد چیست، اظهار داشت: بی‌تردید، مجمع یک جایگاه بسیار مهمی در نظام دارد و جایی است که برای مشورت مقام معظم رهبری بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی تشکیل شده است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک افزود: ان شاء الله در آینده شاهد این خواهیم بود که مجمع تشخیص مصلحت نظام با قوت و قدرت کار خودش را ادامه دهد.

ولایتی همچنین درخصوص قرارداد نفتی توتال با ایران تصریح کرد: هر قراردادی که اساس آن قانونی و در چارچوب قوانین موجود در میان کشورها و موسسات اقتصادی این کشورها باشد باید روند قانونی خود را طی کرده و از سوی کارشناسان نظر داده شود و در نهایت به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

او با تاکید بر شفافیت قراردادها خاطرنشان کرد: طبیعتا این قراردادهایی که در چارچوب قوانین است و مورد تایید مجلس شورای اسلامی است اگر باشد مورد تایید همه ملت است. امیدواریم مجلس با دقت نسبت به این قرارداد رسیدگی کند و آنچه خیر و صلاح جمهوری اسلامی ایران است صورت گیرد.

مشاور رهبری درباره دیدارش با رهبر حزب وطن ترکیه هم ابراز داشت: جلسه بسیار دوستانه و برادرانه‌ای را داشتیم. هر دو بر این توافق داریم که باید از تمامیت ارضی کشورهای منطقه حمایت کنیم.

ولایتی با بیان اینکه هر حرکت تجزیه‌طلبانه در منطقه را به سود دشمنان جهان اسلام به ویژه امریکا و اسراییل می‌دانیم، ابراز داشت: رابطه تاریخی ایران و ترکیه موجب شده تا دو کشور در جهت تقویت پیوندهای مشترک و ایجاد عوامل و همکاری های مشترک جدید تلاش کنند.

او افزود: توسعه روابط سیاسی اقتصادی فرهنگی اجتماعی و… و همکاری‌های انرژی و منطقه‌ای و بین‌المللی رو به رشد و مورد حمایت دو کشور است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک تاکید کرد: ما مخالف تهدید هر یک از کشورهای منطقه مانند ترکیه سوریه یمن عراق و سوریه و قطر هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید