روسیه: عربستان می‌گفت به ایران اس‌۳۰۰ ندهید تا از شما سلاح بخریم

    کد خبر :52710

رئیس شرکت دولتی روستک روسیه می‌گوید عربستان برای خرید تسلیحات نه تنها شرط گذاشته است که تجهیزات در خاک این کشور تولید شوند، بلکه پیشتر از روسیه خواسته بود که اس-۳۰۰ را به ایران ندهند به جایش تانک و دیگر تجهیزات را از عربستان بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شیمیزوف مدیرعامل شرکت «روستک» می‌گوید که دو کشور روسیه و عربستان سعودی توافقنامه اولیه همکاری نظامی به ارزش 3.5 میلیارد دلار را امضا کردند.

وی می‌گوید:‌ «با این وجود عربستان برای اجرایی شدن این توافق شرطی را تعیین کرد، اینکه ملزم باشیم بخشی از توسعه را به آن‌ها بدهیم و تولید در خاک عربستان انجام شود. به نظرما ممکن نیست که آن‌ها را مشارکت دهیم. و تنها چیزی که می‌توانیم ارائه دهیم، ساخت کارخانه‌ای برای تولید سلاح‌های سبک از سری تفنگ‌های کلاشنیکوف است».

شیمیزوف می‌گوید: «طی پنج ساله گذشته قراردادهایی به ارزش 20 میلیارد دلار با عربستان سعودی امضا شده است، اما این طرح‌ها تاکنون اجرایی نشده‌اند … سعودی‌ها ما را بازی دادند، و به ما خبر دادند که سیستم دفاع هوایی اس-300 را به ایران صادر نکنیم، و (به جای آن) از شما سلاح، تانک و دیگر تجهیزات خریداری می‌کنیم».

تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید