صادرات ۱۶میلیون تن کالای غیرنفتی از گمرکات خوزستان/۹ مقصد صادراتی

    کد خبر :526984

ناظر گمرکات خوزستان گفت: ۱۶ میلیون و ۷۴۴ هزار و ۹۵۴ تن کالاهای غیرنفتی به ارزش هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار سال گذشته از گمرکات خوزستان صادر شد.

به گزارش بازتاب به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، غلامرضا بلوطی میرزا با اشاره به صادرات ۱۶ میلیون و ۷۴۴ هزار و ۹۵۴ تن کالاهای غیرنفتی به ارزش هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار سال گذشته از گمرکات خوزستان، اظهار داشت: این میزان صادرات از گمرکات خوزستان در مقایسه با سال ۹۶ از نظر ارزشی ۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی گفت: مقصد کالاهای صادراتی از گمرکات خوزستان به کشورهای چین، عراق، امارات متحده عربی، هندوستان، اندونزی، تایلند، عمان، کویت و مصر بوده است.

به گفته ناظر گمرکات خوزستان در این مدت درآمد گمرکات استان ۲۹ هزار و ۴۳۹ میلیارد و ۵۲۷ میلیون ریال بوده که نسبت به سال ۹۶ حدود ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بلوطی میرزا حجم واردات کالا از گمرکات خوزستان در سال گذشته را ۱۵ میلیون و ۲۵۳ هزار و ۱۳۷ تن به ارزش ۶ میلیارد و ۸۴۸ میلیون دلار بیان کرد.

عمده کالاهای وارداتی شامل ذرت دامی، دانه روغنی سویا، کنجاله سویا، ماشین آلات و تجهیزات پتروشیمی، روغن خام آفتابگردان، بنزین، روغن پالم، ام دی اف خام و تجهیزات مکانیکی و سرمایه‌ای بوده که از کشورهای برزیل، چین، اوکراین، آمریکا، آرژانتین، هندوستان، امارات متحده عربی، مالزی و تایلند وارد کشور شده است.

بیشترین حجم تجارت خارجی در واحدهای گمرکی استان متعلق به بندر امام، خرمشهر، شلمچه، چذابه و اهواز بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید