رئیس پلیس آگاهی ناجا مطرح کرد:

انجام 65 درصد سرقت‌ها توسط معتادان

  • اجتماعی
  • پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۹:۱۷
    کد خبر :526690
معتادان

رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: ۶۵ درصد سرقت‌ها توسط معتادان صورت می‌گیرد.

سردار محسن حسن خانی در جلسه قرارگاه مبارزه با سرقت فرماندهی انتظامی شرق استان تهران که با حضور سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی شرق استان در سالن کوثر ستاد انتظامی شرق استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: سرقت یکی از دغدغه‌های مهم مردم و مسئولان بوده و پلیس در این راستا برنامه‌های ویژه ای را برای جلوگیری از وقوع انواع سرقت‌ها در نظر گرفته تا احساس امنیت را در بین مردم ارتقا دهد.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با تاکید به اهمیت مقابله و مبارزه با سرقت از منظر فرمانده معظم کل قوا به عنوان یکی از دغدغه اصلی ایشان در دیدار با فرماندهان ناجا خاطر نشان کرد: مقابله با سرقت عزم همگانی می‌خواهد و بنده اینجا هستم تا از نزدیک مشکلات را لمس و با کمک همدیگر راهکارهایی برای حل آنها بیابیم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با تاکید بر اینکه در حوزه سرقت باید اشراف اطلاعاتی خود را بالا ببریم و به دنبال کشف علمی و براساس انبوه اطلاعات جمع آوری شده باشیم، افزود: امروز بانک‌های اطلاعاتی در دسترس ما قابل مقایسه با سابق نیست و پلیس باید برای یافتن مجرمان و کشف جرایم به صورت علمی از آنها استفاده کند.

وی ادامه داد: موضوع دیگر بحث معتادان است که در این حوزه نیز بیش از ۶۵ درصد سرقت‌های توسط این قشر صورت می‌گیرد و اگر ما ظرفیت‌ها را به سمتی ببریم که سارقان معتاد را بتوانیم نگهداری کنیم آمار وقوع سرقت بسیار کاهش می‌یابد بنابراین باید از تمامی ظرفیت‌های در دسترس استفاده شود.

سردار حسن خانی تاکید کرد: سهم سایر سازمان‌ها و نهادها در حوزه سرقت باید روشن شود و آنها را پای کار بیاوریم، ما امروز باید خودروساز را پای کار بیاوریم چرا که بخش اعظمی از سرقت‌های ما سرقت داخل خودرو و قطعات خودرو است تا آنها اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند و همانطور ارگان‌های دیگر مانند ادارات برق، گاز و…هر کدام باید سهم خود را بدانند.

به گزارش ایسنا، رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به موضوع استرداد اموال مال باختگان، گفت: این موضوع جز اولویت‌های فرماندهی ناجا است و کشف زمانی می‌تواند مؤثر باشد که اموال مردم برگردانده شود و از سیستم طراحی شده در این خصوص باید استفاده مناسب شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید