۴۰ درصد افراد بالای ۴۰ سال پارگی تاندون دارند

    کد خبر :526665

عضو انجمن جراحان ارتوپدی ایران، گفت: ۴۰ درصد افراد بالای ۴۰ سال کشور پارگی تاندون دارند که می‌توان آنها را با درمان‌های غیرجراحی و تقویت عضلات مداوا کرد.

فریبرز عزیزی، در کنفرانس ماهانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران که روز پنج شنبه در محل انجمن برگزار شد، افزود: مشکلات اسکلتی و عضلانی در ناحیه شانه شایع‌تر از دیگر قسمت‌های بدن است که با حمل بار سنگین، بروز می‌یابد.

وی اظهار داشت: دردهای شانه در افراد سالمند و کودکان بیش از سایر گروه‌های سنی شایع است. سالمندان به دلیل اینکه تمایل دارند کارهای شخصی را بدون کمک به دیگران، خود انجام دهند با برداشتن و جا به جایی وسایل دچار مشکلات شانه می‌شوند.

عزیزی ادامه داد: در کودکان نیز درد و در رفتگی شانه بسیار شایع است؛ زیرا امروزه کودکان ورزش‌های حرفه‌ای مانند والیبال، بسکتبال، میدانی و رزمی انجام می‌دهند که آسیب‌های شانه را تشدید می‌کند.

وی تصریح کرد: در حالی که این ورزش‌ها برای کودکان مناسب نیست و اگر می‌خواهند این ورزش‌ها را انجام دهند، باید نیم ساعت قبل ورزش، بدن خود را گرم کنند تا بدن فرصت بازتوانی داشته باشد.

عضو انجمن جراحان ارتوپدی ایران خاطرنشان کرد: اگر کودکان دچار درد شانه شدند، نباید این ورزش‌ها را ادامه دهند.

عزیزی با بیان اینکه شرایط اقتصادی امروز جامعه باعث کمبود برخی از قطعات پروتزها شده است، افزود: با توجه به اینکه تجهیزات ارتوپدی داخلی و خارجی است، برخی از این تجهیزات از داخل کشور تأمین می‌شود و برخی نیز وارداتی بوده و تنوع شرکت‌ها کم شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید