خودروهای خودران ویمو در دیترویت تولید خواهند شد

  • خودرو
  • پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۰۳
    کد خبر :526601

گوگل و ویمو اولین کارخانه جهان را برای تجهیز کرایسلر پاسیفیکا و جگوار I-Pace به سخت‌افزار خودران در دیترویت اجاره خواهند کرد.

ویمو (Waymo) اعلام کرد که کارخانه‌ای واقع در دیترویت برای ساخت خودروهای خودران اجاره خواهد کرد. فضای این کارخانه در جنوب شرق میشیگان، آخرین بار از سال ۲۰۱۲ برای تولید اکسل خودرو مورد استفاده قرار گرفت. ویمو که در رقابت برای توسعه فناوری خودران جلوتر از سایر رقبا به نظر می‌رسد، هم‌اکنون سرویس روبوتاکسی خود را نیز در آریزونا راه‌اندازی کرده و قصد دارد طی چند ماه آینده آن را گسترش دهد.

جان کرفچیک، مدیرعامل ویمو در این زمینه گفت:ما کارخانه‌ی کاملی را در دیترویت پیدا کرده‌ایم و با شرکت American Axle & Manufacturing همکاری خواهیم کرد تا امکانات موجود را بازسازی کنیم و نیروی کار را به منطقه‌ای که کارکنان صنعت خودروسازی اخیراً کار خود را از دست داده‌اند، بازگردانیم. ما تلاش کرده‌ایم تا به جامعه باطراوت دیترویت پا بگذاریم و نقش خود را برای آینده صنعت خودرو در این شهر انجام دهیم.

اولین کارخانه این شرکت برای تجهیز ون کرایسلر پاسیفیکا و پس از آن نیز کراس‌اور برقی جگوار I-Pace به سخت‌افزار رانندگی خودران مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویمو قصد دارد تا ۶۲ هزار دستگاه پاسیفیکا را از اواسط سال جاری میلادی به خودرو خودران تغییر دهد و از سال ۲۰۲۰ نیز ۲۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی جگوار I-Pace را به ناوگان خود اضافه کند.

گوگل در ابتدا ۱۳.۶ میلیون دلار در این کارخانه برای پروژه خودرو خودران ویمو سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا امکانات را برای نیازهای خود تطبیق دهد و در صورت لزوم امکان استفاده از فضای بیشتری را نیز داشته باشد. هنوز شرایط توافقنامه اجاره و جزئیات بیشتر درباره‌ی برنامه‌ریزی برای استخدام نیروی کار مشخص نشده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که حدود ۴۰۰ نفر می‌توانند در این کارخانه کار کنند.

مسئولان ویمو می‌گویند این اولین کارخانه جهان است که ۱۰۰ درصد برای تولید انبوه خودروهای خودران سطح ۴ مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ قرارداد اخیر به‌وضوح تعهد گوگل و آلفابت را به توسعه‌ی فناوری خودران در سطح گسترده نشان می‌دهد. ویمو کارخانه‌ی یادشده را در دیترویت تنها به‌دلیل پیشینه‌ی این شهر انتخاب نکرده است؛ بلکه دلایلی از جمله ظرفیت‌های ذاتی آن در زمینه مهندسی، عملیات و هماهنگی ناوگان در این منطقه برای انتخاب ویمو وجود دارد.

مایک داگان، شهردار دیترویت در این زمینه گفت:بیانیه امروز ویمو نشان می‌دهد که شهر دیترویت در مرکز آینده صنعت خودروسازی باقی می‌ماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید